Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Bidaiariek ostiralean estreinatuko dituzte tren berriak

Xabier Etxabe
2011/07/20
Urte bukaerarako bederatzi trenek ordezkatuko dituzte Eusko Treneko ibilgailu zaharrak

Proba saioetan aritu den trenetako bat, Easoko tren geltokian (Argazkia: X. Etxabe)X. Etxabe

Zaharren ondoan distiratsu ageri dira EuskoTreneko tren berriak. Labetik atera berri zuten trenak maiatzaren erdialdean egin zuen lehen proba bidaia. Harrezkero, 1977 eta 1985 urte artean jaiotako ahaide zaharrenekin egin dute topo Easoko tren geltokian nahiz Lasarte-Hendaia arteko ibilbidean. Orain arte, baina, teknikari eta gidariek izan dute tren modernoen berritasun eta ezaugarriak bertatik bertara ezagutzeko aukera. Bidaiariak, honenbestez, irrikaz zeuden tren zaharrari agur esan eta berria barrutik gozatu ahal izateko. Bada, Euskotreneko biltegia zaharberrituko duten trenek etzi, 11:00etatik aurrera, egingo dute lehen bidaia, Easoko geltokitik abiatuta. Hendaia eta Lasarte arteko bidea egiten duten bidaiariak izango dira, EuskoTreneko sareari dagokionez, XXI. mendeko tren batean bidaiatzea zer den frogatzeko aukera izango duten lehenak. Hiru tren izango dira hasiera batean Donostia, Oarso eta Bidasoaldeko herrietatik barrena ibiliko direnak. Urte bukaerarako, ordea, bederatzi izango dira estreinatuko dituzten trenak. Helburua milaka eta milaka bidaiari garraiatu dituzten tren zaharkituak ordezkatzen joan eta 2014. urterako sare osoa zaharberritzea da, kostaldera doazen bidaiariek ere tren moderno eta erosoetan bidaiatzeko aukera izan dezaten. EuskoTrenek, denera, ehun kilometro orduko abiada har dezaketen 30 tren erosiko ditu. Eusko Jaurlaritzako Garraio sailak 201 milioi euroko inbertsioa egingo du. Gipuzkoarrak Tren bakoitzak 4 kotxe ditu eta 214 bidaiari garraia ditzake eserita. Barrualdeak inolako trabarik ez duen diseinua du, bidaiariak erosotasunez ibil daitezen. Trenek, gainera, gipuzkoar jatorria dute, Beasaingo CAF enpresan egin baitituzte. Diseinuan ere LKS Arrasateko enpresaren laguntza izango dute. Mugikortasuna errazteko oztoporik gabeko diseinua izateaz gain, geltokietatik sartzekoan, ezustekorik egon ez dadin, arrapala automatikoak erantsi dituzte ateetan, baita itsuentzako berrikuntzak eta gorrentzako argi bidezko seinaleak ere. Horrekin batera, beharrezkoa den informazioa eskaintzeko aplikazioak ezarri dituzte. Trenetan ikusgarri egongo den informazioa, gainera, bidaiarien esku egotea aurreikusi dute. Hala, Bluetooth bidez ala internet bidezko deskargen bidez, bidaiarientzat baliagarria izan daitekeen informazioa eskuragarri jartzea espero dute. Azken batean, ibilbide, ordutegi edota tarifen inguruko xehetasun bila dabiltzanentzat buruhausterik txikiena eragitea da asmoa. Teknologia berriek, era berean, EuskoTrenentzat baliagarria izango diren datuak eskainiko dituzte. Tren berriek ateetan izango dituzten sentsoreen bitartez, sartzen den bidaiari kopurua zenbatu ahal izango dute. Era horretan, tren zerbitzua eskaeraren arabera egokitzeko aukera izango dute. Bidaiariez gain, energia kontsumoa neurtzeko baliabideak eskura izango dituzte, trenak gidatzerakoan iraunkorragoak izateko neurriak har ditzaten.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.