Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Orokorra

Zinema kritika: 'En mai, fais ce qu'il te plaît'

Irutxuloko Hitza
2016/07/01

‘Gatazkan motelduta’

Zinema kritika. Miren Manias, ikus-entzunezko komunikazioan doktorea.

Pelikula frantsesak beti ikusten ditut kuriositate handiz. Normalean, mimoz egindako lanak izaten dira: arte kutsua nabaria da horietan, aktore indartsuak ikusteko aukera eskaintzen dute eta istorioek gutxitan saihesten dute ikuslearengan arrastoren bat uztea. Beharbada, helburu horretan asko laguntzen die hautatutako kontatzeko moduak. En mai, fais ce qu’il te plaît (2015) filma autobiografikoa dela aitortzen ez bada ere, zuzendariak hasieratik uzten ditu garbi istorioaren abiapuntua eta nori eskainitako lana den: “1930eko hamarraldian Alemania eta Frantziaren arteko gerrak frantziar ugari bultzatu zituen haien bizilekua uztera. Tartean, zuzendariaren (Christian Carion (1963), Cambrai -Frantzia ) ama”.

Hasierako azalpen horrek, neurri handi batean, kontakizuna ulertzeko aginduak ematen dizkio ikusleari. Pertsonalki ez zaizkit batere gustatzen horrela hasten diren filmak, izan ere, kutsatu besterik ez du egiten pantailaren aurrealdean dagoenaren begirada. Nirea barne. Faktore horren eraginez ala ez, nahiko indargabeko pelikula iruditu zait. Alemaniako aita (August Diehl (1976), Berlin – Alemania) komunista bat eta haren semea Frantziako herri txiki batera ihesi joan ondotik, poliziak preso hartzen du aita espia bat delakoan. Semea, aldiz, herriko irakaslearen zaintzapean geratuko da; baina, gerrak aurrera egin eta gainerako herritarrekin batera bizilekua utzi beharko du semeak ere. Bien helburua izango da, beraz, berriro elkar aurkitzea.

Ados. Istorioa gogorra da. Bereziki, aita eta semea banatzen dituzten unea. Aldi berean jazotzen diren bestelako gertakizunek (tiroketak, bonbardaketak, bortxaketak, etab.), gainera, are lazgarriago egiten dute kontakizuna. Pertsonaien samina islatzerako orduan, adibidez, asko gustatu zait gizonezko baten figura aukeratu izanak. Benetan eskertzekoa da, gerra testuinguruei buruz aritzeko, medioek etengabe erabiltzen duten emakumezkoaren figura gizonezko batez ordezkatu izana. Ordea, istorio indartsua izanik, errepikakorra suertatu zait une askotan. Nire gusturako, erritmo geldoegia proposatzen baitu. Aktoreen lana eta argazki zuzendaritza azpimarratuzko nituzke. Ziurrenik, filma sostengatzen duten zutabe nagusiak.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.