Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika

'Soy una tumba'

Soy-una-tumba
zinea Zinea @Zinea_eus
2019/06/20

soy una tumba

Zigor Etxebeste, zinema kritikaria.

‘SOY UNA TUMBA’

Zuzendaria: Khris Cembe
Urtea: 2018
Herrialdea: Espainia

Madrilen jaiotako baina Cangas do Morrazon hazitako Khris Cembek bere bigarren film laburrarekin Goya sarietarako izendapen bat lortu du aurten, eta Clermont-Ferranden ospatzen den film laburren nazioarteko zinemaldian parte hartu du ere. Galizian errotutakoa, kontrabandoan oinarritu du Soy una tumba, baina batez ere haur baten susperraldiaz aritzen da.

Hasieratik ikusiko ditugu bi protagonistak, haur txiki bat eta bere aita, Galiziako kostaldeko etxetxo batean (Rias Baixaseko edozein itsasadarra izan daitekeenean) bizi direnak. Bakardadean eta isiltasunean gosari unea partekatzen dute. Geroago jakingo dugu goibeltasun hau amak jasandako zorigaiztoko istripu batek bideratu duela. Orduan, goardia zibil batek atea jotzen du, aitari tabako kontrabandora joateko proposatuz. Haurrak badaki ez dela lehen aldia, ezta ere azkena, aitak bien bizirauterako beharra sentitzen baitu. Hala ere, kontrabandoan gertatzen ohi denez, negozioak merkantzia arriskutsuago bat dakar, eta horrek aitaren pazientzia agortuko du. Semea aita eta goardiaren atzetik joan da (haurren jakinminak beti arriskura bideratzen ditu) eta basoan borroka bortitza ikusiko du bi gizonen artean. Hasieran aipatu dugun susperraldia hemen dator, haurrak heriotza indarkeriz ikusiko baitu, eta zorigaitzaren arrastoa ezabatzeko bere aita laguntzen saiatuko da, itsasadar barnera abiatuz. Film laburraren irudirik aztoragarriena hemen kokatzen da, erahilketen eta krimenen frogak itsasadarraren hondoak gordetzen dituelako. Itsasadarra hobi isil bat baita.

Khris Cembek bi animazio teknika erabili ditu Soy una tumba filmean, bata ohikoa den bi dimentsiotako teknika klasikoko koloretako marrazkiak, eta bestea zirriborroz osatutako zuri-beltzezkoa. Bigarren hau semeak dituen oroitzapen tristeak erakusteko erabiliko du, nolabait, amaren zorigaitzaren oroimen lausoa zirriborratuz.

Cemberen lanak beste galiziar animazio zuzendari baten urratsak jarraitzen ditu, Alberto Vazquez, hori bai, bestelako istorio mota batekin. Vazquezen hiru lan arrakastatsuetan parte hartu du ere Cembek, Birdboy (2011) eta Decorado (2016) film laburretan, eta Psiconautas (2015) film luzean. Animaziozko zinema galiziarrak etorkizuna baduela dirudi.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.