Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika

'Begia begi truk...'

zinea Zinea @Zinea_eus
2019/09/19

Sara Hernandez Askasibar, zinema kritikaria.

‘Quien a hierro mata’

Zuzendaria: Paco Plaza
Urtea: 2019
Herrialdea: Espainia

Paco Plazak ustekabean harrapatu gaitu berriro ere. REC (2007, 2009, 2012) eta Veronica (2017) zuzendu ondoren, beldurrezko generoak eskaintzen dion konfort-eremutik atera eta thriller bat eskaini digu oraingoan: Quien a hierro mata. Fantasiazko zinemaren kutsua badu ere, thriller generoaren osagarri guztiak ditu: narkotrafikoa, mafiak, tiroketak, hilketak, mehatxuak, jazarpenak, eta, nola ez, mendekua. Azken finean, «Quien a hierro mata, a hierro muere». Abuztu bukaeran estreinatu eta oihartzun handia izan du dagoeneko. Hainbestekoa izan da arrakasta, non askok «Fariña galiziarra» izendatu dute.

Eta zergatik galiziarra? Istorioa Arousako itsasadarrean, Galizan, kokatuta dagoelako. Antonio Padin, bertako «kapo» ezaguna, kartzelatik irtengo da gaixotasun kroniko batengatik, eta azken urteak lasai igarotzeko asmoa azalduko du, narkotrafikotik urrun. Bere bi semeek, ordea, ez dute bat egingo erabaki honekin, euren eskutik droga kontrabandoko inperioa handitzeko irrika baitute. Bada, mafia kolonbiarra eta txinatarraren arteko tratu batean parte hartu dezan eskatuko diote Antoniori. Honek, aldiz, proposamen honi uko egin eta zahar-egoitza batera joateko erabakia hartuko du. Nahiago du ikusezina bihurtu gupidagarri izan baino.

Istilu honek, erdi-erdian harrapatuko du Mario, zahar egoitzaren erizain burua. Bizitzako momentu goxoenean -emaztea haurdun dago, esaterako- sekulako erabaki zaila hartu beharko du: Baliatuko ote du gizonarekiko hurbiltasuna anaiaren hiltzailea mendekuz akabatzeko? Gainera, Antonioren bi semeen planak kale egingo du eta Toñok Marioren laguntza beharko du Kolonbiako narkoen zorra ordaindu eta Kike, atxilotu berri duten anaia, askatzeko.

Juan Galiñanes eta Jorge Gerricaechevarriak idatzitako gidoi arin hau norabide aldaketez josita dago, eta erritmoa goruntz joango da istorioak aurrera egin ahala, tentsioa guztiz jasanezina bilakatuko den arte. Gainera, pertsonaia guztien nortasuna oso landua dago: Enric Auquer (Kike) izan da dudarik gabe film honen ezusteko onena. Izan ere, argi nuen Luis Tosarren antzezlana (Mariorena) espero bezain aberatsa izango zela, neurritsua eta emozioz betea aldi berean. Hori bai, filmaren lehen bost minutuak guztien azentu galiziarrera egokitzen pasako dituzue, intrigazko argumentuan guztiz murgildu arte.

Quien a hierro matak zahartzaroari eta familiari buruzko gogoeta sakonak aurkeztuko ditu, betiere narkotrafikoaren mundu ilunaren ikuspegitik. Ikusle gisa, ezingo dugu susmatu nork duen egoera kontrolpean edo non dagoen ongi eta gaizkiaren arteko muga… Film bortitza, konplexua eta lazgarria baita Paco Plazaren azken lan hau.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.