Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Sara Hernandez Askasibar, zinema kritikaria

Ilusio optikoa. Irudipen hutsa

zinea Zinea @Zinea_eus
2020/02/13

‘Arima’

Zuzendaria: Jaione Camborda
Urtea: 2019
Herrialdea: Euskal Herria / Espainia

Jaione Cambordak, lau urtez Galizan bizi izan den zinemagile donostiarrak, estreinatu berri du bere opera prima: Arima (2019). Izenburua euskaraz izan arren, Cambordak Galiza nekazariko herri txiki batean –eta galizieraz, noski– filmatu du thriller psikologiko hau, bost emakumeren arteko harreman ekaiztsua eta horien ametsak, oroimenak eta desirak aurkezten dituen filma.

Nadiak herriko tabernan egiten du lan, eta biluzik posatzen du Juliak eskaintzen duen marrazketa ikastaroan. Gainera, hain du gustuko ezezagunen begirada, maskara jarri eta perbertsio lokal batera joaten dela tarteka. Elena ikasle gisa joaten da ikastaro horretara eta bere alaba eramaten du berarekin: herriko espirituarekin hitz egin dezakeen Olivia. Azkenik, Julia, irakaslea, zeinak askotan zaindu behar izaten dituen Elena eroa eta Olivia txikia, azken honen eskutik iraganeko mamuak berpiztuz.

Gau lainotsu eta heze batean bi atzerritar iritsiko dira herrira. Batek arma bat darama eta zauritua dago. Bestea, aldiz, noraezean dabil, ezkutuan, iheskor. Batek protagonistekin egingo du topo hauen egunerokoa guztiz nahasiz, eta bestea ez dugu inoiz ikusiko, irudikeria balitz bezala. Noraezean dabiltzan arimak dira herriko pertsonaia guztiak, azken finean.

Eta ez da harritzekoa, herriak berak indar handia baitu film osoan zehar. Bailara batean kokaturik, eta behe-lainoak inguratuta, denborak aurrera egiten ez duela dirudi, zorigaitza iristear dagoela uneoro. Eta paisaiak sorrarazten duen ezinegon etengabe honetan, kamerak gertutik jarraituko ditu herritarren arteko xuxurlak, begirada susmagarriak, ezkutuko desira sexualak eta desagerpen misteriotsuak.

Kamara eskuan eta 16mm-tan filmatua, nabarmen da Cambordak zinemagile gisa duen eskarmentua. Gainera, bi plano txundigarrik filmak eskaintzen duen barealdi faltsua hautsiko dute -filmari hasiera ematen dion begi baten planoak eta bi ehiza-txakurren fokuz kanpoko irudiak- Cambordaren ibilbide esperimentala gogora ekarriz.

Esan bezala, Cambordak dagoeneko hainbat film labur esperimental zuzendu ditu –Rapa das Bestas (2017), Nimbos, Proba de Axilidade, Lilit (2015)- eta O Tempo dos Nenos (2013) dokumentala. Bestalde, film askoren arte zuzendaria izan da ere: Angel Santosen Las Altas Presiones (2015), Alfonso Zarauzaren Encallados (2014) eta Xavier Bermudezen O Ouro do Tempo (2015). Bere ibilbidea «Novo Cinema Galego» izeneko mugimendu barruan garatu du, izen oneko zinemagile askorekin batera: Berto Gracia, Lois Patiño, Diana Saucedo, Eloy Enciso, Eloy Dominguez, Saxo Baño, Xurxo Chirro, Andres Goteira eta Oliver Laxe, besteak beste.

Sevillako Zinemaldian, Sao Pauloko Nazioarteko Mostran, Madrilgo Margenes Zinemaldian eta Novos Cinema Zinemaldian lehiatu ondoren, Arima pantaila handian ikusgai dago egun. Donostiarrok, adibidez, Principe zineman ikus dezakegu herrikide den zuzendariaren altxor txiki hau.

– Olivia: Zer da irudipen bat?

– Julia: Errealitatetik kanpo dagoen zerbait ikusten duzunean.

Errealitatea eta irudimena, ametsa eta amesgaiztoa, edo nahia eta beldurraren arteko mugak aztertzen dituen filma da Arima. Jaione Cambordak ikusleei eskaintzen digun ilusio optikoa. Irudipen hutsa.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.