Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura

Obra zintzoen xarma

zinea Zinea @Zinea_eus
2020/07/24

‘LAS LETRAS DE JORDI’

Zuzendaria: Maider Fernandez Iriarte
Urtea: 2019
Herrialdea: Euskal Herria

Uztailaren 17an ailegatu zen Euskal Herrira Maider Fernandez Iriarte donostiarraren Las letras de Jordi lana. 2017ko Ikusmira Berriak programan bultzada irabazi eta gero, poliki-poliki hazten joan da filma, Donostiako Zinemaldiaren gisako jaialdietatik pasatuz, zinemetaraino.

Zuzendariak berak azaltzen duenez, Lourdesko santutegiari buruzko dokumentala prestatzen ari zela ezagutu zuen Jordi, ez pertsonalki, baizik eta han grabatutako irudiei begira. Irudiotan, azkar antzeman zuen Iriartek Jordiren izaeraren xarma guztia, eta hasierako ideiaren norabidea guztiz aldatuz, 51 urteko garun paralisidun gizonaren historian zentratu zen, dokumental berezi hau eraikiz.

Plano luzeak eta erritmo motela nagusi dira istorio samur honetan, eta keinuek eta zarata txikienek pantaila betetzen lortzen dute. Ingurunearenganako zein protagonistarenganako maitasuna presente dago plano bakoitzean. Filmaren lehenengo minutuetan, Jordiren eskuak baino ez ditugu ikusten, alfabetoa marraztuta duen kartoizko orriaren gainean letrak banan-banan seinalatuz, hitzak eraikiz Maiderrekin solasean. Hasiera batean elkar ulertzeko oztopoa dirudien teknika geldoak Jordirenganako lehen atea irekitzen digu eta, aldi berean, filmaren funtsa zein izango den ezartzen du: komunikazioa. Jordiren eskuak baino ez ditugu ikusten, hitzak gorputzak baino garrantzi handiagoa lortzen baitu dokumentalean.

Komunikazioaren arazoei estuki lotuta, bi harreman garatzen dira filmean zehar. Alde batetik, zuzendariaren eta Jordiren artekoa, kamera aurrean zintzotasun osoz erakusten zaiguna; eta, bestetik, fededun gisa Jordik Jainkoarekin duena. 21 urte zituela hitz egin zion Jainkoak Jordiri eta harrez geroztik, fedeak indarra eman dio askotan. Gurasoen etxetik egoitza batera lekualdatu zenetik, ordea, ez du hain gertukoa zaion ahots hori entzuten. Lourdesera egiten duen bidaian, Jainkoarekin harremana indarberritzen da, fedearen babes guztia berreskuratuz. Garapen antzekoa biziko du Jordi eta Maiderren arteko harremanak. Bien arteko elkarrizketa neketsuagoa da hasieran, ulertua ez izatearen frustrazioa antzeman daiteke. Filmean zehar, baina, konplizitatea gero eta nabariagoa egiten joango da, bata bestearen aurrean egoteko beharrik gabe ere, aurrera jarraitzen du harremana sortuz.

Irudiak zintzoak eta gertukoak ditugu, handinahirik gabekoak. Kamera ez da galtzen Lourdesko santutegiko indar mistiko-estetikoan, ez du Jordiren istorioa saltzen edertasun horren truk. Era berean, erruki edo paternalismo sentsazio orotatik aldentzen da. Jordik barre egiten du berari begira jendeak «gaixoa» esaten duela azaltzean. Jainkoarekin harremana ere gizatiarra bihurtzen da film honetan, dena baita, arreta prestatuz gero, gertukoa eta ulergarria.

Protagonistaren erretratua eraikitzeko bidean, Maider Fernandezek ere bere buruaz asko ematen du, kontakizun sinple bezain bihozbera lortuz. Esan bezala, maitasuna eta tentua nabaritu daitezke plano bakoitzean, kamerak ez du bere erritmoak inposatzea lortzen, komunikazioaren eta elkar ezagutzeko prozesuaren abiadura errespetatzen baitira uneoro. Hala, ikusleak hurrengo letra zein izango ote denaren esperoan, adi-adi, Jordiren eskua jarraitzen duen bezala, halaxe ere jarraitu beharko dugu guk Fernandez Iriarteren obra, bere etorkizuneko proiektuek opera prima honen maila mantenduko dutelakoan.

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.