Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Hirigintza

Errailaren egoera txarrak eta giza akats batek eragin zuen Errondoko tren istripua

topoa-istripua-copia Topoa errailetatik kanpo, Errondo pasealekuan. (Argazkia: Hitza)
Beñat Parra @ParraBenat
2022/11/23

Euskotrenek pasa den uztailaren 18an Errondo pasealekuan gertatutako tren istripuaren inguruko ikerketa egin du, eta Garraio sailburu Iñaki Arriolak Eusko Legebiltzarrean aurkeztu du, EH Bilduk hala eskatuta. Istripua uztailaren 18ko 15:00ak aldera gertatu zen, Euskotren zerbitzuko tren bat errailetatik atera zenean, Errondo pasealekuan, Anoetako eta Easoko geltokien artean zirkulatzen ari zenean; ez zen zauritu larririk egon.

Ikerketak ondorioztatu du istripua bi arrazoirengatik gertatu zela: errailak ez zeudelako egoera onean eta giza akats batengatik. Egun horietan egiten zuen bero handiarengatik zegoen erraila egoera txarrean, beroarengatik errailaren zati bat dilatatu eta deformatu egin baitzen; trenen munduko jargoian, garrote izenarekin ezagutzen da fenomeno hori. Istripuaren unean, 33 gradukoa zen hiriko tenperatura, baina 35,7 graduetara heldu zen 13:00ak aldera.

Errailaren deformazioaren abisua pasatu zuen istripua gertatu baino ordubete lehenago puntu horretatik igaro zen beste tren gidari batek, eta aginte postukoek erabaki zuten gune horretako abiadura maximoa 80 kilometro ordutik 20 kilometro ordura jaistea. Abisuak zerbitzua ematen ari ziren tren guztietara pasatu zituzten, baina tartekatu egin zen beste abisu baten ondorioz, errailetatik atera zen treneko gidariak ez zuen abiadura mugaren abisua behar bezala jaso.

Ikerketa egiteko, gidaria, aginte postuko langilea eta bere nagusia elkarrizketatu dituzte, eta gidariak adierazi zuen hamabi egun zeramatzala tarte horretatik zirkulatu gabe, eta une horretan ari zela puntu horretatik pasatzen egun hartako lan txandan lehenengo aldiz. Era berean, esan zuen ez zuela garrote-aren abisua jaso, eta, ikusi zuenean, ez zuela erreakzionatzeko aukerarik izan, “dena oso azkar gertatu zelako”.

Bestalde, aginte postuko langileak esan zuen tren guztiei pasatu ziela abisua, baina justu istripua gertatu zenean, beste tren baten gurutzaketa egiaztatzen ari zen, eta, beraz, ezin izan zion abisua pasatu istripua izan zuen trenari. Beraz, beroak eragindako errailaren egoera txarrak eta aginte postuko giza akatsa izan ziren istripua eragin zutenak.

Hemezortzi arrisku puntu

Ikerketaren harira, Euskotrenek hemezortzi arrisku puntu identifikatu ditu bere trenbide sare osoan, eta ekainetik irailera, bero gehien egiten duen hilabeteetan alegia, abiadura 40 kilometro ordura mugatu dute puntu horietan. Gainera, bero handia egingo balu, are gehiago murriztuko lukete abiadura.

Hemezortzi puntu horietako zazpi Gipuzkoan daude, eta horietako hiru Donostian: bi ia jarraian, Anoetako geltokitik gertu, eta beste bat Lugaritzeko eta Añorgako geltokien artean.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.