Metroaren trazadura berrirako lanek 20 milioi euroko kostua izango dute

Metroaren trazadura berriaren bideek, instalazioa barne, 20 milioi euroko kostua izango dute, BEZa barne, Euskal Trenbide Sareak (ETS) duela gutxi onartutako proiektuaren arabera. Proiektua laster aterako da lehiaketara, eta 20 hilabeteko epea aurreikusten da. Obra osoari bi urte baino gehiago geratzen zaizkio.
Lugaritz eta Morlans arteko bideak 4,5 kilometroko luzera izango du. Metroaren lanen lehen adarra amaituta dago, eta Benta Berriko geltokia amaituta dago; bigarrena, berriz, egiten ari dira, eta 2025erako bukatzea espero da. Morlansko geltokia zulatuta dago jada, eta Erdialdea-Kontxakoa, berriz, indusketa-prozesuan dago, abiadura baxuan, hainbat izan direlako zailtasunak.
Trenbideak eta egiteke dauden loturak instalatzeko onartutako proiektuaren arabera, metroaren egungo zerbitzua une oro mantenduko da, eta, beraz, euste pantailen babesean desbideratzea egingo da, Morlanseko konexio tunel faltsua eraiki ahal izateko.
Tunel faltsu horrek, bestalde, merkantzien saihesbiderako irteera hartuko du barne. Hori ere egin behar da, eta, iaz egindako azterlanaren arabera, 14,5 milioi inguruko kostua izango du. Merkantziak garraiatzeko trenek Donostia azpitik igaro beharrik ez izatea eta Lugaritzeko tuneletik Errondoko pasealekuaren trazaduraraino bide propioa hartzea du helburu proiektatutako trenbide ibilbide horrek.