Loiolako Erriberako tren aldalekua egiteko 35,9 milioi euro aurreikusi dituzte
Espainiako Ministroen Kontseiluak argi berdea eman dio Loiolako Erriberako tren aldalekua eraikitzeko finantziazioari. Geltokiaren helburua da topoaren eta Renferen aldirietako trenaren arteko lotura egitea. Hau da, topoaren erabiltzaileek trena hartu ahal izatea puntu horretan, eta alderantziz. Aurreikusitako inbertsioa 35,9 milioi eurokoa da (BEZik gabe). Diru hori hainbat erakundek jarriko dute: Espainiako Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak (Mitma) –Adifen bidez–, Eusko Jaurlaritzak –Euskal Trenbide Sareak (ETS) bidez– eta Gipuzkoako Aldundiak.
Aldalekuak hainbat trenbide garraiobide estaliko ditu, ETSren E-2 Lasarte-Hendaia linea Adifen Aldiriko Trenbideen C1 linearekin lotuz; aldirietako sarearen eta jendeak topoa izenez ezagutzen duen trenbidearen arteko transbordoak ahalbidetuz, eta auzoak trenbide-zerbitzu ezberdinetara eta Euskal Autonomia Erkidegoko Trenbide Sare Berrira (EAEko Trenbide Sare Berria) hurbilduz, Iparraldeko geltokiaren bidez.
Hitzarmenak erabilera komuneko atari batekin, trenbide geltoki berriaren obrak definitu, gauzatu eta finantzatzeko baldintzak ezartzen ditu, bi lineen nasetara maila desberdineko sarbidea emango duena. Era berean, aldalekua eraikitzeko azterlan eta proiektuen idazketa jasotzen du, onartutako informazio azterlanean agertzen den irismenarekin, eta hura gauzatzeko behar diren lurzoruen lorpena. 1. proiektua, ETSren aldagunearen eraikina eta gainerako instalazioak eraikitzea barne hartzen duena, eta 2. proiektua, Bartzelonako hiribidearen ondoko atariko obrak, trenbideak, trenbideen estaldura eta Adifen nasak barne hartzen dituena.