Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Hirigintza

Norteko geltokia "suntsitu" izana deitoratu du Ancorak

Renfe Norteko geltokiko lanak. (Argazkia: Ancora)
Irutxuloko Hitza @irutxulo
Egia
2023/04/28

Ancorak salatu du Norteko geltokia “suntsitu” dutela, “Abiadura Handiko Trena iristean instalazioak egokitzeko aitzakian”. Duela aste gutxi, Gustave Eiffelen Parisko tailerretan egindako egitura metaliko guztia desegin zutela adierazi dute, “eta orain, harriduraz eta suminez, bidaiarien eraikina erabat eraisten ari direla jabetu gara”, salatu dute.

“Eskandalu handia” dela ziurtatu dute, fatxada babestea aurreikusten zutelako, “babestutako ondasuna zelako”. Obrak “gardentasun falta nabarmenarekin” egiten ari direla deitoratu du Ancorak, “inoiz ezin izan baita kontsultatu Jon Montero arkitektoaren proiektua, udalean behin eta berriz eskatu arren”.

Ancoraren ustez, tren geltoki hau “Donostiako monumenturik baliotsuenetako bat” zen. “Halaber, industria ondarearen elementurik nabarmenena eta Donostiaren aireratzea ulertzeko funtsezko ekipamendua zen, nazioarteko ospea duen turismo zentro gisa”, azaldu du. Ancoraren arabera, ezin konta ahala bidaiari sartzeko atea izan da azken 160 urteetan, eta Gipuzkoako lurraldean mantentzen zen Norteko Trenbidearen lehen mailako geltoki bakarra zen.

1995eko Plan Orokorrak balio historiko edo arkitektoniko berezia duten higiezinentzako “babes maila gorena” eman zion eta Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak Norteko Geltokia Babes Bereziko Kultura Ondasun izendatzea proposatu zuen.

Bidaiarientzako eraikina Alexandre Casimir Letourneur ingeniari frantziarrak proiektatu zuen, eta 1880an handitu egin zuten. “Lan horiekin, ia azkeneraino mantendu duen itxura hartu zuen. Adreilu gorriko polikromia eta estilo klasizistako inguraketa zurien arteko konbinazio erakargarriarekin eraikia, hurbil zeuden eranskin batzuk zituen, hala nola Brandemburgoko Atea deritzona eta Hotela. Eraikuntza xumea izan arren, azpiegitura paregabea zen Euskadin, eta adituek tren-arkitekturaren adierazgarririk onenetakotzat jotzen zuten, iraganean Madril-Irun linea zedarritzen baitzuen”, azaldu du Ancorak.

2005ean, ADIFek bere gain hartu zuen Norteko trenbide zaharraren geltokien kudeaketa, eta modernizatzeko jarduketak proposatu zituen. “Prestazio tekniko berriak sartu beharrak ez luke ekarri behar gure hiri ondarea sistematikoki suntsitzea: Gasteizek eta Bilbok beren geltoki historikoak arrakastaz eguneratzea lortu dute, inbertsio ekonomiko askoz handiagoari esker. Donostian minduta gaude XIX. mendeko burdinazko merkatuak galdu ditugulako, eta orain gure udalek garai bereko beste azpiegitura bat sakrifikatzea erabaki dute, balio kultural parekagarria duena”, deitoratu du.

Ancorak aspalditik salatu izan du HOEBPBk ez duela “eraginkortasunez” babesten Donostiako ondarea. 2021ean berrikusitako hirigintza fitxak Norteko Geltokiaren balio indibiduala aitortzen du, eta, aldi berean, fatxadak eraisteko eta berreraikitzeko aukera ematen du. “Aurreikuspen hori ezohikoa da Nazioarteko Karten aurkakoa den eta kultura ondarearen arloko legeria sektoriala urratzen duen edozein Babes Planetan”, nabarmendu du.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.