Elkarrekin Donostiak eskatu du HAPO berriak aurre egin diezaiola «etxebizitza arazoari»
Elkarrekin Donostiak uste du EAJren eta PSEren gobernu taldeak prestatu duen Hiri Antolamendurako Plan Orokor (HAPO) berriaren aurrerapenaren zirriborroak ez diela erantzuten herritarren benetako beharrei, etxebizitza irisgarria bezalako alderdi garrantzitsuetan.
Arantza Gonzalez zinegotziaren arabera, dokumentuak azalpenak eta eztabaida publiko handiagoa behar ditu, Hiri Antolamenduko Plan Orokorra izan dadin, interes orokorrari eta Donostiako herritarren benetako beharrei erantzuteko, eta, batez ere, “etxebizitza eskuragarria eskuratzeko arazo larria” konpontzeko.
Gonzalezek proposatu du Donostiako HAPO berriak alokairuko etxebizitza publikoen ehunekoa handitzea; izan ere, aurrerapenean proiektatutako etxebizitzak babes publikoko etxebizitzen %40ren legezko gutxienekoa mantentzen du. “Gutxieneko hori ez bada gainditzen, orain arte bezala jarraituko dugu, jende askori etxebizitza eskuratzea eragotziz, bereziki gazteei. Baliteke sustatzaileek diru gutxiago irabaztea, baina administrazio publiko batek interes orokorra zaindu behar du, eta ez pribatua”, adierazi du Gonzalezek.
Elkarrekin Donostiaren ustez, HAPO berriak erabat aldatu behar du orientazioa, “bizilagun askok etxebizitza eskuratzeko duten arazoa konpontzeko, eraikuntza enpresa handien eta banku fisikoen interes pribatuei zerbitzatu beharrean”, Arantza Gonzalezen esanetan.
Ostatu eta etxebizitza turistiko berriak irekitzeari dagokionez, Elkarrekin Donostiak planteatu du izapidetuko den HAPOren egungo aldaketak hiri osoa tentsionatutako eremu izendatzea, kontuan hartuta dagoeneko 17.000 ostatu plaza daudela nekazalturismorik, kanpinik eta autokarabanik gabe.
GI-20 errepidea
Hiri Antolamenduko Plan Orokor berriaren aurrerapenak GI-20 errepidea hirigunean sartzea planteatzen du, Anoeta eta Herrera arteko saihesbidearen zati izateari utzita. Esku-hartze hori GI-40 errepidea handitzeko obra eta inbertsio handiak egiteko baldintzapean dago. Arantza Gonzalezentzat, GI-20 errepidea hirigunean sar badaiteke, gaur egun bide horretatik igarotzen den trafikoa nabarmen murriztu beharko delako da, eta, ondorioz, ez litzateke beharrezkoa izan behar GI-40 errepidea zabaltzea.
Marrutxipiko lotura
Era berean, Elkarrekin Donostiak uste du orain Marrutxipin egiten ari diren lotura ez litzatekeela beharrezkoa izango. “Udalak hiru milioi euro baino gehiago gastatu ditu obra horretan, eta Gipuzkoako Foru Aldundiak beste bederatzi milioi; tamaina handiko 560 zuhaitz eraman ditu aurretik, eta hori guztia dokumentu berriaren arabera saihesbidea hirigunean sartuz gero beharrezkoa ez den obra baterako. EAJ eta PSE diru publikoaz egiten ari diren kudeaketa negargarriaren adibide garbia da”, nabarmendu dute.
Mugikortasun bertikala
Mugikortasun bertikalari dagokionez, HAPOren aurrerapenaren zirriborroak 2017ko Mugikortasun Bertikalaren Plan Zuzentzailean agertzen ez ziren jarduketa berriak sartzen ditu, eta Plan Zuzentzailearen proiektuak oraindik gauzatu gabe daude, batez ere Ekialdeko Barrutian, Mirakontxaren aldean. “Horrek esan nahi du EAJren eta PSEren gobernuak bi abiadurako hiria sustatzen jarraitzen duela, lehen eta bigarren mailako auzoekin”, adierazi du Elkarrekin Donostiak.
Hori dela eta, Gonzalezek adierazi du premiazkoa dela udal gobernuak duela sei urte aurreikusitako proiektuak atzeratzea eta lehentasun handiagoa eman zaien proiektu berriak sartzea erabakitzeko irizpideak azaltzea, bai eta jarduketa berri horiek Mugikortasun Bertikalaren Plan Zuzentzailearen irizpideen arabera baloratu ote diren ere.