Nobu hoteleko lanek ondareari buruzko araudia «urratzen» dutela esan du Ancorak
Udaleko iturriek asteartean azpimarratu zutenez, lankidetza handia egon da azken asteetan Donostiako Udalaren eta Millenium Hotels Real State sustatzailearen artean, Nobu hoteleko irregulartasunak publiko egitean irekitako krisia konpontzeko.
Joan den azaroaren 10ean, Ancorak salaketa bat aurkeztu zuen Hirigintza sailean, Mirakontxa pasealekuko 32. zenbakian “babestutako ondare historikoa suntsitu eta aldatzeagatik”. 55 orrialdeko idazkian, elkarteak argudiatzen du birgaitzea ez datorrela bat emandako obra handiko lizentziarekin, eta, gainera, urratu egiten duela HOEBPBren babes-araubidea. Horrez gain, salatzen du Nobuk lehen okupazioko nahitaezko lizentziarik gabe jarduten zuela.
Ancorak azaldu dutenez, Nobu Hotela 1902. urteko kareharri arrosaz eraikitako hiribildu baten gainean dago, terraza zabal batekin, Kontxako badiari begira. Villa Vista Eder izenez ezaguna, Francisco Urkola arkitektoak proiektatutako lehenengo eraikinetako bat izan zen, eta Santa Genoveva markesarena izan zen duela gutxi arte. “2021ean katalogatu zen, eta babes bikoitza du, Donostiako HOEBPBn eta Euskadiko Oinarrizko Babeseko Kultura Ondasunen Erregistroan sartzearen ondorioz”, adierazi du Ancorak.
Ancorak salaketa jarri eta hiru egunera itxi zen establezimendua, hirigintza araudia ez betetzeagatik, eta hiru astez luzatu zen. “Lehen Okupazio Partzialeko lizentzia baten bidez altxatu berri da, eta, horri esker, normaltasunez ekin ahal izango dio bere jarduerari, goiko solairuan izan ezik, bertan babestutako irudia aldatzen duen altxaera bat sartu baitzen”, azaldu dute.
Ancorak dioenez, ebazpen hori ez dator bat Zuzenbidearekin; izan ere, Nobu Hotelaren kasuan, ez-betetzearen ebidentziak izugarriak dira, eta ez dira mugatzen, “udalak nahi duen bezala”, teilatupeko solairura; aitzitik, obrak egin bitartean murriztuta geratu zen eraikin historikoaren multzora zabaltzen dira.
“Lehen okupazioko lizentzia ematean, udalak ziurtatzen du obra baimendutako proiektuaren eta indarrean dagoen hirigintza araudiaren arabera egin dela, ondarea babesteari buruzkoa barne. Kasu honetan, legez kanpoko eta interes orokorraren aurkako jarduerak ontzat ematen ari dira”, salatu dute.
Ancorak gogorarazi du lizentziak ematea “araututako egintza” dela: “Administrazioak eraikuntza baimenean ezarritako baldintzak osorik betetzen diren edo urratzen diren egiaztatu besterik ez du egin behar. Lehenengo kasuan, lehen okupazioko lizentzia eman beharko du, eta bigarrenean, berriz, ukatu, prebarikazioan eroriko ez bada”.
Horrekin batera, gogorarazi du Donostiako Udaleko kargu publikoek, “ezkutuko obrak” egiteko baimena ematean, zaintza eta kontrol ahalak alde batera uzteaz gain, “erantzukizun penala” izan dezaketela aldeko txostena emateagatik eta lehen okupazioko lizentzia emateagatik, “legez kanpokoa dela jakinda”.