Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Ander Makazaga Conde, ZINEA ATARIA

Ebazpenik ez duen ekuazio sistema

zinea
zinea Zinea @Zinea_eus
2023/12/15

‘ANATOMIE D’UNE CHUTE’

Zuzendaria: Justine Triet.

Urtea: 2023.

Herrialdea: Frantzia.

Justine Trietek Otto Premingerren Anatomy of a Murder (1959) maisulanaren itzala jarraitu duela inork gutxik jar dezake zalantzan. Izenburua bera du keinurik argiena, baina drama judizialen artean miretsiena, mamitsuena eta iradokitzaileena denaren bertsio (edo eguneraketa) frantsesa izatera ez da mugatuko Anatomie D’UneChute filma. Epaiketak ardatz dituzten obretan gertatu bezala, ikusizko alorrak baino, gidoiaren idazkuntza eta istorioaren eraikuntza milimetriko zein kirurgikoa izango ditu gidari, narrazio erabat disekzionatua eskainiz.

Alpeetan, hirigunetik urrun, bizi den familia baten degradazio psikologiko eta emozionala azaleratuko duen kasu azterketa proposatu digu Trietek Cannesko Zinemaldian Urrezko Palma irabazi eta nazioartean arrakastatsu izaten ari den filmean. Daniel semeak (Milo Machado Graner) hilda aurkituko du aita (Samuel Theis), ustez leihotik erori dena, baina badira zenbait adierazle ama (Sandra Huller) susmagarri bilakatzen dutenak. Ondorioz, epaitegietara joko dute, auzia argitzeko asmoz. Bateko zein besteko argumentuak zein teoria kontrajarriak balizko bilakatzen dituzten frogak erakutsiko zaizkigu, baina sekula ez dugu jazotako jakingo. Hilketa, istripua edo suizidioa izan da? Zinemagileari bost axola zaio, eta gu ere ez ginateke asmatzen tematu beharko. Izan ere, ‘egiaren ezagutza’ ez da Trieten helburua, Premingerrena izan zitekeen bezala; aldiz, ‘egia ezagutzearen ezintasuna’ berrestea da funtsa.

Friedrich Nietzscheren teoriekin bat eginez, eta egungo gizarte postmodernoaren oinarriei helduz, diskurtso ororen zentralitatearen etengabeko alboratze edo urrunketa du Anatomie D’Une Chute-k, hain zuzen ere, erdigune. Filosofo alemanak bere idazkietan Jainkoa hil zuela esan ohi da, hala, ordura arteko pentsamendu unibertsala krisian sartu eta utzitako zuloa betetzeko errelatoek hartuko zuten garrantzia. Bada, Trieten filmean, familiako aitaren erorketa eremuz kanpo gertatuko da, ez zinemagileak suspensea eragin nahi duelako, baizik eta osteko epaiketan sortuko den gerra dialektikoa interesatzen zaiolako. Entzungo ditugun ahotsek heriotza distortsionatuko dute, ikus-entzuleongan antsietatea, agonia eta iruzur sentsazioa eragiteraino.

Antzezpen hutsak dira epaiketak, zinemaren beraren ispilu; kontzientziaz eraikitako eszenaratze politikoak. Eta horien izaera performatiboan sakonduz, justiziak/egiak ezer gutxi inporta duela gogoraraziko digu, konbentzio moral eta interesatuen mendeko gizartearen biktimak baikara denok.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.