Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ines Arrue Unanue, ZINEA ATARIA

Oinordetza pozoituarena

zinea
zinea Zinea @Zinea_eus
2024/04/05

LE SUCCESSEUR

Zuzendaria: Xavier Legrand.

Urtea: 2023.

Herrialdea: Frantzia.

Orain arteko azken filma zuen Jusqu ‘à la garde (2017) aztoragarria buruan zarataka dugula oraindik —Europako Film Onenaren Publikoaren Saria eskuratu zuen 65. Donostia Zinemaldian, besteak beste—, espero zitekeen Legrand bere berariazko intentsitatearen eskutik itzultzea. Lan hartan heldutako indarkeria mota berari eutsita, oraingoan ere espazio, instituzio, konstruktu edo, hala badagokio, familia deitzen den egitura hori du hizketagai, eta ez du hutsik egin. Harengandik espero dena tentsio handiko film bat izaki, horrelakoxea da Le successeur: erraietatik ateratakoa.

Alexandre Postelen L’Ascendant eleberritik abiatuta, drama gisa aurkeztu du zuzendariak, baina tarteka ere thriller itogarri eta psikologiko baten osagaiak ditu: Elias Barnes Parisko moda etxe ospetsu bateko zuzendari artistiko izendatu berri dute. Bere bilduma berria aurkezteko zorian dagoela, ordea, bularreko mina sentitzen hasiko da. Horretan dela, Montrealera itzultzeko deituko diote, bihotzekoak jota hildako aitaren hileta antolatzeko.

Lehen minutuetatik —moda ikuskizun liluragarri bat irudikatzen duten horiek— antzeman dezakete ikusleek filmaren konbentzionalismo eza: eszenaratzea, erritmoa eta musika dira —halako edertasun, distira eta sofistikazio erakustaldiaren ondoren— zerbait uherra, tragikoa eta asaldagarria etorriko denaren lehen adierazleak.

Jaioterrira itzultzen denean deskubrituko du bihotz ahul bat baino askoz okerragoa den zerbait jaso duela oinordetzan, eta orduantxe, pozoitutako ondareari aurre egin behar dionean, helduko dira izugarrikeria eta arnasestua. Eta, noski, horrorearen eskutik ere orotariko inpresioak.

Hainbatek zuzendariaren berpizkundea eta trama estimulatzaileenetako bat aurkitu duten irudietan, komedia inboluntario bat ikus dezakete beste batzuek. Eta nik, indarkeria matxistaren kiribil beltza. Maldan behera dabilen harria, dramaren eta thrillerraren artean zabuka, ustekabeko gidoi kolpeekin ikuslea harritzeko pretentsioa duena. Gizonaren galbidea, bere arrakastaren gailurretik imajina daitekeen deshumanizazio maila lazgarrienean amiltzeraino.

Narrazioa jakin-minez jarraitu dudala ukatuko ez dudan arren, kosta egingo zait honek eragindako egonezina gainetik kentzea. Eta ez dakit Legrandek lanak horrenbeste merezi duen…

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.