Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ander Makazaga Conde, ZINEA ATARIA

Zaindu dezagun natura, zaindu gaitezen gu

zinea
zinea Zinea @Zinea_eus
2024/05/10

EVIL DOES NOT EXIST

Zuzendaria: Ryûsuke Hamaguchi.

Urtea: 2023.

Herrialdea: Japonia.

Lehendik datorkigun gaitza bada ere, badirudi Covid birusaren pandemiak larriago egin duela bidaiatzeko, esperientzia berriak bizitzeko dugun beharrizana. Bulkadaka funtzionatu ohi du gizakiak, eta kontrolatzen zailak badira ere, neurriak garaiz hartu ezean, hondamendia dugu zain. Turismoaren gorakada mundu osoko hiri eta paraje ederrenak suntsitzen ari da, eta horiek hasi dira berezko identitatea eta xarma galtzen. Agintari eta enpresarien diru goseak akabatu ditu, bertako biztanleei entzungor eginez ezarritako politikak, eraikitako hotelak eta arduragabetasun lotsagabea direla medio.

Venezia, Erroma, Bartzelona, Donostia… gertuko adibideak ditugu, beraz, ondoriook ezagutzen ditugunoi ez zaigu gehiegi kostatuko Ryûsuke Hamaguchiren lan berrieneko protagonistekin identifikatzea: Tokiotik gertu dagoen herrixka bateko bizilagunek —Takumi eta bere alaba Hana denen buru— euren lurretan glamping bat (kanpin xarmagarri bat) jarri nahi dutela jakingo dute, eta enpresako ordezkariekin batzartuko dira horien argibideak entzun eta dituzten kezka zein zalantzak argitzeko. Baso, laku eta animalia basatiz inguratutako eremu garbia izanik, ekosistemaren oreka kolokan dago.

Naturaren aldeko aldarri gizatiar eta bakezalea dakar zuzendari japoniarraren Evil Does Not Exist filmak, hain zuzen ere, naturaren erritmoei, soinuei eta aldizkakotasunari men egiten diena, sarri gizakionekin bat ez datozenak. Zuhaitzak zeru eternalean nola galtzen diren erakutsiz murgilduko gaitu Hamaguchik pelikulan; kamerak aurrera egingo du, travelling luze eta pausatuak gidatuta, eta Eiko Ishibashi musika konposatzailearen harizko orkestraren doinuek lagunduta lortuko dugu ingurune (oraindik) kutsatu gabearekin konektatzea. Zinemagileak behin eta berriz baliatuko duen trantsizioa da, ikus-entzulearen atxikimendua eskuratu nahian.

Ekonomiaz errodatutako pasarteok ehunduko dute filma, inolako nabarmenkeria estetiko zein narratiborik gabe. Gainera, landa eremuaren eta hiriaren arteko konfliktoak ez du kutsu biolentorik, eta hitzaren izaera arrazionalari egingo zaio gorazarre. Elkarrizketa orori, eta batez ere, herrixkako bizilagunek glamping enpresako arduradunekin duten bilerari etekina ezin hobeto atera dio japoniarrak, Evil Does Not Exist-ek proposatuko duen joan-etorriko bidaia moralaren inflexio puntua izaki.

Pertsonon arteko komunikazioaz, harremanez eta existentziaz hausnartzen maisua da Hamaguchi, eta halaxe erakutsi du aurretik zuzendu dituen Passion (2008), Happy Hour (2015) eta Asako I & II (2018) filmetan. Zer esanik ez hiru mugimenduk osatutako sinfonia den Guzen to sozo (2021) eta Cannesen zein Oscarretan saritua izan zen Drive My Car (2021) harribitxietan. Bere aldetik, mezu naturazale indartsua duen Evil Does Not Exist non eta Venezian aurkeztu du, Epaimahaiaren Sari Nagusia lortuz (Donostia Zinemaldiko Perlak sailean ere lehiatu zen, eta Lurra-Greenpeace saria eman zioten). Gizakion handinahia izan du bertan hizketagai, bakarra dugun mundu honetan irauteko asmoa badugu errespetuz jokatu eta galbidean dauden ingurunea, paisaiak, herri eta hiriak zein bertako jendea zaindu ditzagun ohartaraziz. Bestela, gureak egin du.

Gehigarria

Azala_gabonak_2025_web

Gabonak 2025

IKUSI

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.