Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ines Arrue Unanue, ZINEA ATARIA

Sustraiak, ihesa eta eria

zinea1
zinea Zinea @Zinea_eus
2024/12/06

Filma: POR DONDE PASA EL SILENCIO

Zuzendaria: Sandra Romero · Urtea: 2024 · Herrialdea: Espainia

Malagako Nazioarteko Zinemaldiko Zuzendari Onenaren Zilarrezko Biznagaren irabazle bilakatu zuen Por donde pasa el silencio (2020) fikziozko laburra izan du abiapuntu Sandra Romero (Ecija, 1993) zinemagile andaluziarrak, lehen film luzea izan duen lan homonimoan: familia inperfektu batek eragindako zauriak eta itzulera ahalegin ezinezko bat.

Antoniok 32 urte ditu eta, gazte zela Madril aldera ihes egin ostean, Ecijara itzuliko da, jaioterria duen Andaluzia barnealdeko herrira. Aste Santua da, eta pazko oporraldia igaro asmoz itzuliko da etxera, bere familia eta gaitz fisikoa pairatzen duen eta bere laguntza behar duen Javier anaia bikia bisitatzera. Hala, urteetan saihesten ahalegindu den erabakiari aurre egin beharko dio protagonistak: herrian gelditu eta zaintza lanetan murgildu edo Madrilen eraiki duen bizitza berrira itzuli.

Banakotasunaren eta kolektiboaren (edo pertenentziaren) arteko talka da zinemagileak aurkezten duen gai nagusietako bat, eta errealitateari eustea izan du horretarako tresna nagusia: Antonio Araque protagonistarekin batera, honen anaia-arreba diren Javier eta Maria aktore ez-profesionalekin osatu du multzo artistiko nagusia, eta beren bizitzaren zati handi bat da filmean islatuko duen hori. Izan ere, benetako gaixoa da Javier, eta agerian utziko du kameraren aurrean gaixotasunak sortzen dion atsekabea. Era berean, bere anaia bikiak sentitzen duen errua azaleratuko du ere, gaixotasun bera ez pairatzeko zortea izan duelako eta, gainera, lagundu beharrean, urrutiratzeko hautua egina duelako.

Film izugarri pertsonal honek tinko heltzen dio errealitatearen gordinari eta, hain zuzen, errealitate horretatik bertatik ateratzen ditu Romerok gehien interesatzen zaizkion auzi eta emozioak: familia dinamikak, komunikazio eza, maitasuna, zenbait loturen arteko toxikotasuna eta zirkulua hausteko aukera.

Hala, esan daiteke zinta osoa protagonista bakoitzaren hutsune, arrakala eta isiluneetatik doala, benetako istorioaren negatiboak bailiran. Bada, anaia eriaren zorigaitzean islatuta ikusten duten guztia da, egiaz, istoriotik axola duena. Emozio isilak dira, ordea. Isiltzen diren horien guztien gainean, isiltasunak berak utzitako oihartzunaren gainetik eraikitako klaseko eta bazterreko lan dramatikoa baita honakoa.

Atzera begira ipintzen gaituen urteko sasoi honetan, «urteko debuta» izendatu dute aditu askok. 2024ak emandako istorio berri guztiak ezagutzeko aukera eduki ez dudanez, ekina, ausardia eta eraikitako ahots propioa goraipatu nahi dizkiot nik: egiteke dituzun urrats berrien zain izango nauzu, Romero.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.