Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ander Makazaga, ZINEA ATARIA

Indarkeriari iskin egitearen ilusio faltsua

emilia perez
zinea Zinea @Zinea_eus
2024/12/13

EMILIA PÉREZ

Zuzendaria: Jacques Audiard · Urtea: 2024 · Herrialdea: Frantzia

Mexikon urte luzez aritu zen Luis Buñuel aragoiarrak herrialdea pairatzen ari zen pobrezia, utzikeria eta miseria erakutsi zituen bere filmografia emankorreko gailurretako bat den Los olvidados (1950) drama sozialean. Kale gorrian etorkizunik gabe bizirauten ari diren haurren ikuspuntutik filmatuta, ihesbide fantastikoz ardaztutako obra oparitu zigun, zorrotza bezain gordina. Bada, mende erdi baino gehiago igaro da, eta Mexiko guztion ahotan dago, berriz ere.

Bai, hor daude Alejandro Gonzalez Iñarrituren 21 Gramos (2003) edota Alfonso Cuaronen Roma (2018) lan entzutetsuak, besteak beste. Baina distantzia kulturalak ahalbidetu dion hoztasunetik heldu dio Jacques Audiard zuzendari frantziarrak bertako gizartea erretratatzeko erronkari, zer eta, horren beroa duen estilo zinematografikoa bidelagun. Un prophète (2009) maisulanaren bizitasuna eta Les Olympiades, Paris 13e (2021) sentiberaren umiltasuna uztartuz, Emilia Pérez musikal elektrikoa ekarri digu, Cannesko Nazioarteko Zinemaldian —Epaimahaiaren Sari Berezia, Emakumezko Aktore Onena— eta EFA Europar Zinemaren Sarietan —Film Europar Onena, Zuzendari Onena, Gidoi Onena, Emakumezko Aktore Onena— arrakastatsu izan dena.

Bere identitatea pitzatuta eta zaurituta duen herrialdearen erradiografia mingarria ondu du Audiardek. Mexikok ezin dio indarkeriari iskin egin, eta bortizkeria dute bizilagunek patu. Droga kartelen menpe dago agintaritza soziopolitikoa, eta bizitzan aurrera egin nahi duenak eskuak odolez zikindu beharko ditu, nahi eta nahi ez. Testuinguru honetan, bufete handi bateko abokatua den Rita (Zoe Saldaña) aurkeztuko digu lehenik zinemagileak, gutxietsita dagoena, eta bere jardunbideak eztabaida moralak eragiten dizkiona. Manitas izeneko mafioso boteretsu baten deia jasoko du, dagoeneko emakume bilakatzeko prozesua abian duena eta berau osatu nahi duena, negozio zikinetatik erretiratu eta birjaiotzeko.

Bada, trans kolektiboari ikusgarritasuna emateko balio badio ere, Audiardek Mexiko beraren metafora eta sinbolo gisa erabiliko du Manitas/Emilia Perezen figura. Karla Sofia Gascon laudatuak interpretatuta, erredentzio istorio tragiko honetako protagonistak askatasunaren ilusio faltsuari jarriko dio arima. Maitasuna bilatu bai, baina azkenerako hondoa jotzera kondenatuta dagoen gizartearen biktima da.

Buñuelen ihesbide fantastikoei nolabait keinu eginez, Audiardek askabide estetikoak erabiliko ditu errealismo sozial arruntetik aldentzeko; Emilia Pérez-en musika izango da elementu determinantea. Bikain koreografiatutako pasarte kementsuen bidez —inolaz ere ez da helduko Annette-ren (Leos Carax, 2021) muturreko barrokismora—, eta zuzendaritza indartsuari esker, atseden emozionalik ez dugu izango. Iluntasuna da irudian nagusi, gauez gertatuko baitira eszena gehienak. Argi faltak biolentzia sistematikoaren kronifikazioari egingo dio erreferentzia, eta egongo dira leihoak ireki, gortinak zabaldu eta arnasa hartzera animatuko gaituzten keinuak. Baina esperantza ustela dira.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.