Donostiako epaitegi batek Glovoren eta 168 banatzaileren arteko lan harremana onartu du
Donostiako Lan Arloko 4 zenbakiko Epaitegiak adierazi du lan harremana dagoela Glovo enpresaren eta 168 banatzaileren artean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren demanda bati erantzunez.
Erakunde horrek jarri zuen demanda, 2022an Gipuzkoako Lan Ikuskaritzak Glovoren aurkako likidazio akta batzuk hasi ondoren, 2018ko urriaren eta 2020ko abenduaren artean 168 langileren alta eta kotizazio ezagatik, 410.587,71 euroko zenbatekoan, uste baitzuen lan lotura arrunta zegoela eta besteren konturako langile gisa zihardutela Glovon.
Auziaren epaiak orain ondorioztatzen duenez, Glovoren eta 168 pertsona horien arteko lotura lan arlokoa da, eta ez merkataritza arlokoa, joan den abenduan auzi horren epaiketan enpresaren ordezkaritzak defendatu zuen bezala, EAEko Auzitegi Nagusiak ohar baten bidez jakinarazi duenez.
Ikustaldian, Glovok argudiatu zuen Langile Autonomoen Araubide Berezian alta emanda dauden langileekin soilik sinatzen dituela lankidetza kontratuak, eta banatzaileek askatasunez onartzen dituztela sinaduraren aplikazio informatikoaren bidez iristen zaizkien enkarguak. Era berean, adierazi zuen banatzaileek lan egiten duten egunak eta orduak aukera ditzaketela, baita eskaerei uko egin ere, enpresak inolako zigorrik ezarri gabe eta enpresak bere jarduera “antolatu eta kontrolatu” gabe.
Enpresaren eta kaltetuen artean lan harremana zegoela eta ez merkataritza harremana zegoela ondorioztatzeko, epaiak honako hauek aztertu ditu: konpainiak garatutako aplikazio informatikoa, banatzaileen autonomia eta banaketa jardueraren antolaketa.
Lan arloko lotura
Zehazki, Glovoren jarduera ekonomikoaren oinarri den aplikazio informatikoari buruz, ebazpenak egiaztatzen du “ez dela produktu bat entregatu nahi duen enpresa baten eta partikular baten arteko koordinazio tresna soila”, baizik eta “banatzaileen jarduera antolatzen eta kontrolatzen duen lan tresna bat” dela, “modu estali batean”.
“Aplikazio informatikoak banatzaileen jarduera kontrolatzen du”, “enpresak bere kabuz ezarritako balorazio sistema baten bidez”, eta sistema horrek zigortu egiten ditu “jarduera enpresaren nahierara egiten ez dutenak”, nabarmendu du epaiak.
Hori dela eta, ebatzi du Glovoren eta banatzaileen arteko harremana ez dela merkataritzakoa, enpresak alegatu duen bezala; izan ere, “ez da bi zati berdinen arteko borondate akordio bat, jarduera jakin bat erraztuko duen aplikazio informatiko bat erabiltzeko”, hau da, paketeak entregatzea.
Beraz, epaitegiak azpimarratu du bi alderdien arteko harremanak “Langileen Estatutuaren 1.1 artikuluan ezarritako baldintza guztiak betetzen dituela, banatzaileek beren borondatez ematen baitituzte ordaindutako zerbitzuak, enpresaren antolamenduaren eta zuzendaritzaren esparruan”.