Udalari trenbidearen gaineko oinezkoentzako behin-behineko pasabide bat eskatzeko mobilizazioa egingo dute Martutenen
Otsailaren 24an, 19:30ean, Okendotegi bidean elkartuko dira, moztutako trenbide pasagunearen parean.

Martuteneko Sarroeta auzo elkarteak mobilizazioa egingo du otsailaren 24an, Donostiako Udalari trenbidearen gaineko oinezkoentzako pasabide bat egiteko eskatzeko. Mobilizazioa 19:30ean izango da, Okendotegi bidean, moztutako trenbide pasagunearen parean. Izan ere, auzo elkarteak salatu dutenez, 2021eko azaroaren 22an, gobernu batzordeak oniritzia eman zion Barkaiztegiko trenbide pasagunea ordezteko trenbidearen gainetik oinezkoentzako pasabide bat egiteko aurretiazko azterlanari, eta gaur egun, pasabide hori oraindik eraiki ez dutenez, Barkaiztegiko bizilagunek “isolatuta” jarraitzen dutela salatu dute.
2021eko apirilaren 27ko tokiko gobernu batzarrak Barkaiztegiko trenbide pasagunea kentzeko protokoloa onartu zuen. “Eneko Goia alkateak egun horretan bertan emandako prentsaurrekoan adierazi zuenez, trenbide pasagune hori kentzea udalak beharrezkotzat jo dituen zenbait baldintza betetzearen baldintzapean dago, inguruko bizilagunei eta ibilgailuei ahalik eta kalte gutxien eragiteko”, adierazi du Sarroeta auzo elkarteak.
Urte horretako azaroan, gobernu batzordeak oniritzia eman zion Barkaiztegiko trenbide pasagunea ordezteko trenbidearen gainetik oinezkoentzako pasabide bat egiteko aurretiazko azterlanari. Zehazki, Adifek egindako azterlana onartu zen, pasabidea egiteaz arduratuko zena, Kostaldeko Zuzendaritzaren beharrezko baimena lortu ondoren. “Goiak prentsaurrekoan onartu zuen Martutenetik Barkaiztegi aldera joan nahi duten oinezkoek itzulinguru handia egin behar dutela, auzoko geralekutik. Eta gaineratu zuenez, ‘Barkaiztegi gaineko pasabideak oinezkoentzako irtenbide bat emango lioke orain arazoa denari'”, azaldu du auzo elkarteak.
Horrez gain, azaldu dute alkateak adibide gisa Ergobiako oinezkoentzako behin-behineko pasabidea jarri zuela, Okendotegiko trenbide pasagunea kendu ondoren eraikia (eta behin betiko pasabidea egin zutenean kendutakoa). “Gainera, obrari epea jarri zion: ‘Urtebete pasatxoan, esan zuen”, nabarmendu dute. Hala ere, trenbide pasagunea ixtea lortuta, salatu dute Adif ez dela behin-behineko pasagunea eraikitzen hasi eta udalak ere ez duela “ezer egin” iragarritakoa betearazteko.
Bizilagunentzat oztopo
Bizilagunek azaldu dutenez, lehen, oinez hamar minutuan iristen ziren auzoko farmaziara, “baina gaur egun, espaloirik gabeko, argirik gabeko eta segurtasunik gabeko ibilbide batetik ordu erdiko itzulinguru bat egitera behartuta daude, eta ordu erdi gehiago itzultzeko”.
Bizilagun askok, “adinekoek, haurrek, nerabeek…” ez dutela ibilgailurik adierazi dute, eta beraz, egoera honek, egunerokotasunean arazo ugari eragiteaz gain, epe luzera “ondoeza eta osasun mentaleko arazoak” ere sortu dituela.