Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Ines Arrue Unanue, ZINEA ATARIA

Fokuak argitzen ez duenean

zinea Zinea @Zinea_eus
2025/06/27

‘THE LAST SHOWGIRL’

Zuzendaria: Gia Coppola · Urtea: 2024 · Herrialdea: AEB

Showbusiness delakoaren erretratu gordina da The Last Showgirl, argi eta pailetetatik harago, zirku bat bezala irudikatzen duena, bere soka bigun, oreka eta kaiolekin. Iaz ospaturiko 72. Donostia Zinemaldiko Urrezko Maskorraren lehia itxi zuen filmak –ondo irabazitako Epaimahaiaren Sari Berezia eskuratuta–, eta, hilabete luze batzuen bueltan heldu da zinema areto komertzialetara.

Hogeita hamar urte luzez horretan aritu ondoren, egun batetik bestera Le Razzle Dazzle itxiko dutenaren berri lazgarria jasoko dute gauero bertan aritzen diren dantzariek. Ezusteko honen aurrean, beren bizitza birplanteatu beharko dute, Shelley protagonistak batez ere. 57 urte ditu, eta bere edertasuna jada ez da hasi berrienen pareko. Aspaldian ikasitako hura ez da nahikoa akrobaziak, edertasuna eta gaztetasuna saritzen dituen industria matxista horretan biziraupena bermatzeko.

Hala, zalantzazko etorkizun baten aurka borrokatu beharko du. Eta, paraleloan, alabarekin duen harreman korapilatsua konpontzen ahaleginduko da ere, bere karrera idealizatuaren mesedetan, bigarren mailan utzi baitu bizitzaren une askotan. Hauxe dugu, berriro ere, auzitan jarritako emakume baten istorioa: «Ez dut inoiz irabaziko», dio Shelleyk filmeko une batean, emakumea izate hutsagatik, beti kanpo begirada kritikoen menpe egongo dela ondorioztatzen duenean.

Emakumeen gorputzaren esplotazioa erdigunean, hura errespetatzen ez duen eta haren premiarik funtsezkoenak betetzen ez dituen mundu batean. Eta horrela egiten du bat Coppolaren lanak emakume adinduen baztertzea mahai gainean jartzen duten beste zuzendari batzuen proposamenekin. Oraingoan, ordea, bada alderik: aurrekari horiek –The Substance, esaterako– lan muturrekoak eta groteskoak diren bitartean, tonu malenkoniatsua eta ezkorra da nagusi The Last Showgirl filmeko diskurtsoan.

Eta, halaxe, bere pertsonaiei aurrez aurre begiratzen dien eta asmo maltzurrez janzten ez den proposamen apal eta diskretu batean egin dut topo harribitxi indie txiki batekin. Istorio eder eta hunkigarri bat aurkezteaz gainera, Coppolak Pamela Anderson berpiztu, eta bere bizitzako papera eskaini dionaren pentsamenduak lagunduta ere. «Bere bizitzako papera», diot, neurrira jositako pertsonaia eraiki duelako harentzat –antzezten ari da?–, baina baita Andersonek pultsua onartu eta performance ikusgarria burutu duelako ere.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.