Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ander Makazaga, ZINEA ATARIA

Ustezko modernizazioaren atsekabea

zinea 'Black dog' filmeko fotograma bat.
zinea Zinea @Zinea_eus
2025/07/18

BLACK DOG

Zuzendaria: Guan Hu · Urtea: 2024 · Herrialdea: Txina

Txinari erreparatuz, diptiko ezin ederragoa atera zaigu uztaileko lehen kritikotan. Azken bi hamarkadotako eguneroko bisual eta metazinematografikoa ekarri zigun iragan astean herrialdearen kronista finetakoa den Jian Zhang-Kek —Caught by the Tides—, bada, oraingoan, haren belaunaldi kide den Guan Huren lan berrienaz aritzea dagokigu, izan ere, estreinaldi data ez ezik, jorratutako gaiak eta begirada kritikoa estuki lotuta baitaude. Eta baieztapena ez da azalkeria hutsa, Black Dog-ek aitortza zuzena egingo baitio Zhang-Keri, filmean agerpen estimatu bat eskainiz.

Western itxurako fabula moderno bat dakar Huk, lehen instantzian sinplea dirudiena, baina karga emozional eta soziokultural indartsua azaleratuko duena. 2008an, Pekingo Olinpiar Jokoak hasi aurreko egunetan, Gobi basamortuaren inguruko herrixka batera itzuliko da Lang (Eddie Peng), espetxetik atera berri den gizona. Bertan, baina, jada ez du ia inor aurkituko, batetik bestera solte dabiltzan txakurrak baino ez; hain zuzen ere, txakur beltz batekin harreman berezia egingo du, eta animaliak lagunduko dio behin etxea izan zen leku lehor eta gogor horretako barne bidaian.

Txinaren modernizazio etengabe eta bizkorraren B aldea aurkeztu digu zinemagileak. Kanpora begira erakutsitako herrialde idilio eta progresiboaren baitan herriak deseraikitzen ari dira, mafiak agintzen du, eta indarkeria da nagusi. Egoera lazgarri honekin aurkituko da Lang, isiltasunean murgilduta bizi dena —Zhang-Keren filmeko Quiao Quiao (Zhao Tao) bezala—, eta paisaia lehor eta dekadenteak txikiago eta atsekabeago bilakatuko duena —Caught by the Tides-en Hiru Arroiletako presak beteko du funtzio hori, Zhang-Keren filmografia zeharkatuko duen eraikuntza munstruosoak—. Bi zinemagileek berezkoa duten plano luze eta erritmo narratibo kontenplatiboak herrialdearen esperantza galdua iradokitzen dute, baina Black Dog-en kasuan, kontaketak elementu zinikoak txertatuko ditu, Pink Floyden The Wall rock opera arrakastatsua soinu banda bilakatuz.

Bada, eszenaratzeari esker lortuko du Huk bere pertsonaia gidariaren emozioetara iristea, era berean, txinatarren desolazio sentimenduaren ispilu dena. Haren presentzia fisikoak, erabateko isiltasunak, txakurrekin eraikiko duen berebiziko elkar ulertze harremanak, eta bizi diren herriaren hondoratze sistematikoak —zirkua badoa, aitarena zen zoologikoa itxi egingo dute, auzoak husten ari dira— eragingo duten tentsioa ikus-entzulearen barrenetara iritsiko da. Hala, hitzak duen eta izan zezakeen balioa ezerezean geldituko da, pertsonaien azalpen eta arrangura logikoak irudiaren indarraren menpe geldituz.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.