Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema
Ander Makazaga, Zinea ataria

Bakearen ikurra

zinea 'Karmele' filma.
zinea Zinea @Zinea_eus
2025/09/26

Karmele

Zuzendaria: Asier Altuna · Urtea: 2025 · Herrialdea: Euskal Herria · Saila: Sail Ofiziala – Emanaldi bereziak

 

Kirmen Uriberen Elkarrekin esnatzeko ordua (2016) eleberria oinarri hartuz ondu du Asier Altuna zinemagile bergararrak bere lan berriena: Karmele. 1937an, tropa faxistak Ondarroan sartuko direnean abiatuko da filma, eta ondorengo urte ilunetan testuinguratuta, erbestealdiaz, askatasunaren aldeko borrokaz eta kulturaren balio transzendentalaz mintzatuko da, erizaina den emakume gaztearen (Jone Laspiur) eta mugaz bestalde ezagutuko duen Txomin tronpeta jolearen (Eneko Sagardoy) arteko maitasun istorioaren pean. Parisera, eta handik Caracasera ihesean, bikoteak familia edota herriarengan pentsatu eztabaidatuko du faxismoaren bortizkeria pairatu bitartean.

Istorio zinez zirraragarria lehen instantzian, baina indar emozional falta izugarria duena, tamalez. Tramaren nondik norakoak gorabehera, tratamendu narratiboari dagokionez, nobelaren egitura literarioari lotuegi dago Karmele, bere bidea aurkitu ezinda. Bi hamarkadaz luzatuko den drama historikoa izanik, gertaera, bizipen eta gatazka asko jasoko ditu pelikulak, baina denak elkarren errenkadan erakusteak idazkera fina eskatzen du; zoritxarrez, identifikazio emozionalaren jarraikortasun ezak arimarik gabeko kontaketa ekarriko du etsipenez.

Aldiz, Altunaren pelikulak baditu zenbait puntu erakargarri ere, beren baitan film oso baterako gai izan zitezkeenak, eta azaletik jorratu izanak anekdota hutsera kondenatu dituenak. Mundu tradizionalaren eta modernoaren arteko talka iradokiko du, pertsonaiengan beraiengan islatuta. Askatasunaren ispilu dira Txomin eta haren tronpeta, garai hartan jaiotzen ari zen jazzaren, adierazpide berrien, ilusioa. Berau, baina, dialektikan sartuko euskal folklorearekin, Karmele kide duen Eresoinka konpainiak egindako erresistentzia lanarekin.

Izan ere, 36ko gerra bete-betean, Eusko Jaurlaritza Parisen babestu eta euskal kultura bozgorailu politiko gisa nola erabili zuen erakutsiko digu Karmele-k. Elai Alai dantza taldeak eta Eresoinka abesbatzak Frantziako hainbat tokitan eskainitako ikuskizunak birsortu ditu zinemagile bergararrak, Nemesio Sobrevillak 1938an zuzendutako Elai Alai film labur dokumentalari omenaldi sentikorra eginez.

Euskal Herriaren errealitatea ezagutarazteko eta errefuxiatuei zuzendutako dirua biltzeko martxan jarritako estrategia hura lehen lerrora ekarriz, artea eta kultura bakearen ikur gisa aldarrikatuko ditu Altunak. Bada, modu berezian filmatu ditu bergararrak, Bertsolari (2011) eta batez ere Amama (2015) lanak ardaztuko dituen lirismoa eta poetikari helduta, bizitza propioa hartuko dute dantzaldiek eta kantaldiek. Herri batek aske izateko duintasunari, elkarkidetzari, gorazarre egingo die.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.