Kalapieren ustez, Loiolako Erriberako semaforoen sistema «akats handia» da
Loiolako Erribera pasealekua.Maitane Aldanondo Loiolako Erriberako bizilagunak Donostiako Udaleko Mugikortasun Sailarekin bildu ziren, hilaren 9an, eta Kalapie Hiriko Txirrindularien Elkarteak parte hartu zuen. Bilera hartan, auzoarentzat etorkizunean aurreikusitako mugikortasun proposamenak aurkeztu zituzten, hiru fasetan banatu dituztenak.
Lehen bi fasetako planteamenduak zehaztu eta azaldu ziren, eta hirugarrenaren zirriborroa ez zen aurkeztu, epe ertainera bideragarria ez delako. Kalapiek lehen faseari buruzko iritzia plazaratu du, Loiolako Erriberan hainbat aldaketa egitea proposatu zituztelako.
Ikasbide eta CDO Riberas inguruko eremuan, trafikoaren noranzkoa aldatzea proposatu dute, Beroiz kalean eta Bartzelona etorbidean. Gainera, Pablo Gorosabel kalearen erabateko oinezkoentzako bihurtzea Ikasbide ikastetxearen aurrean. Bertan, 20:00etatik 08:00etara soilik aparkatu ahal izango da, eta egoiliarrak eta garajeen jabeak bakarrik pasatu ahalko dira.
Bartzelona etorbidean, oinezkoentzako bi pasabide berri sortzea aurreikusten dute erdiko plazen artean: bata Santiago plazaren eta Maria Zambrano plazaren artean, eta bestea Giuseppe Verdi plazaren eta Jesus M. Alkain plazaren artean. Bestalde, Bartzelona etorbideko azken zatian, zehazki Juan Zaraueta eta Nemesio Etxaniz kaleen arteko tartean, Nemesio Etxanizerako noranzkoan doazen bi zirkulazio erreiak bakarrera murriztuko dira. Bidegorria egungo espaloitik galtzadara eramango da, oinezkoentzako espazioa handituz. Azkenik, etorbide osoan semaforoak jartzeko proposamena aurkeztu dute, oinezkoentzako pasabide guztietan, pasabide berriak barne.
Mugikortasun Sailaren proposamenak “oso positibotzat” jo dituzte, semaforoaren sistema izan ezik. Semaforoak jartzearen kontrako argudioak hainbatetan argitaratu dituzte, eta hauek dira zerrendatuta:
- Itxaronaldi luzeak, bereziki egoiliar diren oinezkoentzat, azkenean gorriz zeharkatzera bultzatzen dituztenak, eta horrek segurtasun eza areagotzen du.
- Oinezkoen segurtasunaren erantzukizuna oinezkoaren jokabidearen gain uztea, semaforoen araua ez urratzean oinarrituta, ibilgailu motordunaren erantzukizuna saihestuz.
- Garraio publikoaren atzerapen posibleak. Zortzi pasabidetan semaforo berriak instalatzeak autobusak maizago gelditzera behartuko ditu Loiolako Erroberan, eta horrek zerbitzua okertuko du, ez soilik auzoko egoiliarrentzat, baita beste auzo batzuetako erabiltzaileentzat ere.
- Egoiliarrentzako garajeetara sartzeko eta handik irteteko denboraren luzapena, auzo barruko semaforoen itxaronaldiarengatik.
- Semaforoen sinkronizazioari eta “olatu berdea” sortzeko arriskuari dagokionez: gai hori bileran planteatu zen, eta Mugikortasun Sailak argi utzi zuen semaforoak ez zirela modu horretan sinkronizatuko. Hala ere, “olatu berdea” ez sinkronizatzeak, garraio publikoari kalte egiteaz gain, egoera arriskutsuak sor ditzake, hainbat arrazoirengatik:
Ibilgailu motordunen gidariek, bereziki motozikletek, azelerazio bortitzak egiten dituzte semaforoen itxaronaldiak saihesteko, garajeetara ahalik eta azkarren iristeko edo auzotik irteteko.
Horrez gain, Kalapiek nabarmendu du “argudio faltsua” dela esatea semaforoak jartzean segurtasuna bermatzen dela: “Sinetsita gaude haren ezarpenak ezinegona sortuko duela, segurtasuna ez dela hobetuko eta erabiltzaile guztien mugikortasuna okertuko dela (mugikortasun aktiboa, garraio publikoa eta banakako garraio motorduna)”.


