Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

10 urte barru

Amaia-Rojo Amaia Rojo
2023/09/15

Bada betidanik interesatu zaidan gai bat: denboraren pertzepzioa eta ulermena eta iragana, oraina eta etorkizunarekin dugun harremana, edo bestela esanda, François Hartogek 2007an izendatu zuen historikotasunaren erregimena. Azken honi erreferentzia egiten diogunean, gizabanako batek edo gizarte batek denborarekiko garatzen duen pertzepzioaz hitz egiten ariko ginateke. Gizaki historiko gisa, historian betetzen dugun eta oraina, iragana eta etorkizunarekin garatzen dugun harremana, alegia.

Denbora neurgarria da, erlojuak tik-tak egiten du eta hori ezin uka daitekeen egia enpirikotzat har daiteke, baina denbora pasa izanaren kontzientzia ez da gizarte guztietan berdin ematen. Ezta denbora hori gure orainetik non kokatzen dugun ere. Denboraren joana hura bizi duten subjektuek garatutako kontzientziaren arabera sortzen eta eraikitzen doa, eta beraz, pertzepzio hau guztiz aldagarria da. Denboraren esperientzia anitzei esker, gizakiek iragana, oraina eta etorkizunaren moduko kategoriak sortu dituzte. Baina esan bezala, pertzepzio hauek eta hauei emandako garrantzia gure historian zehar aldatu egin dira.

Adibidez, Antzinarotik XVIII. mendera arte, gure gizartea iraganari begira bizi zen, hau da, oraina bizitzeko modua iraganaren bidez zen, iragana eta iraganeko esperientziek balio handia baitzuten. XVII. mendeko nekazari batek bere gurasoen eta aitona-amonen esperientzietatik ikasi, ezagutu eta oraina ulertzen zuen. Ordea, XIX. mendetik aurrera, denbora bizitu egin zen, gertakariak maizago jazotzen ziren, eta gertaera hauek gero eta aldaketa bortitzagoak sortzen zituzten, oraina iraganetik gero eta gehiago aldentzen hasi zen. Horrenbestez, denboraren pertzepzioan aldaketa handi bat ematen hasi zen, etorkizunak balio handiagoa hartu zuen, aurrerapenaren ideia finkatu zen, etorkizuna helburu —itxaropentsu— bat bihurtzeraino: ideologiak, helburuak, utopiak edo doktrinak sortu eta ugaritu ziren: gizartea etorkizunera begira jarri zen.

Eta orain? Alde batetik —eta eskerrak—, aurrerapenaren ideia gainditzen ari den gizartea gara. Baina beste aldetik, Bizi oraina esloganean eta etengabeko gaur batean murgilduta gaude. Bihar da gaur eta atzo ere izan zen gaur eta azkenean, balio duena izan zen/da gaur gertatzen dena. Izan ere, etorkizunean arreta jarriz gero, hau ziurgabea, iluna eta ezjakina da, eta zail ikusten dut geure burua bertan proiektatzea. Hori dela eta, etorkizuna orainean bizitzen da, eta oraina orduan, azkarra, aldakorra, iheskorra eta bizia da.

Non ikusten duzu zure burua 10 urte barru galderari erantzuteko eskatzen badigute, kontxo, XVII. nekazariak esango luke berdin, XIX. mendekoak esango luke ziurrenik hobeto eta guk, guk ezin dugu ezer esan pentsatze hutsak —gehiengoari— hotzikarak eta antsietatea ematen diolako. Are gehiago, uste dut gure gizarteko belaunaldi guztietan galdera hau erantzuteko ariketa oso zaila dela, etorkizuna, tamalez, iraultza edo aldaketa estrukturalik ezean, ez delako desira bat.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.