Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Garraioaren argi-ilunak

Urko Rodriguez Urko Rodriguez
2023/09/08

2023ko Aste Nagusian Dbusek 765.000 bidaia pasatxo erregistratu ditu, pandemia aurretik zekarren goranzko joerari berriro eutsiz. Lehen begi kolpe batean datua ontzat har dezakegun arren, Donostiako autobus sarean inbertitzen dena proportzio eta abiadura berean ez doala esango nuke. Esaterako, aurtengo udan ez da Urgullerako linearik egon, eta abuztuaren 19an Illunbeko anezka zerbitzuaren eta 47 linea berriaren ardura beste enpresa batek hartu zuen, Dbus gidari faltan geratu baitzen eskari aldetik nahikoa berezia izan zen egun horretan (Realak partida zeukan, adibidez).

Bere zerbitzu guztietara heldu ezin den enpresa batek beste bati lana osa diezaion eskatzea nahiko kontu arrunta eta logikoa den arren, bestelako kezkak ere sorrarazi ditzake kasu zehatz honetan: langile kopuru nahikoa dago? Balizko externalizazioari keinu egiten zaio? Pribatizazioranzko arriskurik badago?

Zerbitzu publiko bat pribatizatzeko eskuliburuak dio hiru urrats daudela helburu hori lortzeko: zerbitzuaren kalitatea jaisterainoko inbertsioen utzikeria lehenik, herritarrei zerbitzu publiko horren gainbehera erakustea (jabeari bideraezina zaiola argudiatuz) bigarrenik, eta azkenik zerbitzu publiko hori enpresa lagun bati saltzea. Ez dakit ez ote gabiltzan lehen bi urratsekin lardaskeriatan uneoro. Ez nuke hirugarrena usaintzen hasi nahi.

Halako susmoak desagerrarazi nahi badira, Donostiako autobusetan garraiatzea erakargarri(ago) bilakatu beharra dago, bai diru inbertsioz, bai zirkulazioan ibilgailu pribatuekin batera trabatuko ez den sare bat osatuz (diskriminazio positiboa mugikortasunari dagokionean), baita kultura egokiago bat elikatuz ere (BRT sistema, ordaintze moduak, sartze eta ateratze arinak…).

Era horretan, bidaiariez gain, langileak (gidariak bereziki) ere zainduagoak leudeke, horri esker askoz estres gutxiago pairatuko lukete, hortik beharbada baja kopurua zertxobait jaitsiko litzateke, eta, akaso, azkenik, abuztuaren 19an gertatu zena ez litzateke gertatuko. Akaso. Proba egin beharko, ala?

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.