Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Hezkuntza mugimenduan

joxemi zumalabe.jpg Joxemi Zumalabe Fundazioa
2019/04/12

la educacion en movimiento

Herri mugimenduok gure lan gaitasuna indartu eta biderkatzeko, gogoeta eta elkarlanaz gain, gure burua bitarteko ezberdinez hornitzeko beharra dugula aldarrikatzen dihardugu azken urteotan. Are gehiago, aldarrikatzeaz gain, behar hori praktikara eramatea izan da gure egiteko nagusietako bat. Herri hezkuntza, formazio politikoa eta herri jakintzetan lupa jarriz, 2013. urtean, Borbor(k) Herri Jakintzen Laborategia izeneko proiektua abiatu genuen fundazioan, hainbat bidelagun alboan genituela. Ibilbide honetan, hainbat esperientzia eta kide ezagutu ditugu gure inguruetan, eta ozeanoaren bestaldean jasotako ikaspenak eta bildutako esperientziak ere ez dira gutxi izan.

Ezagututako hezkuntza esperientzia horietako batzuk partekatu eta ezagutzeko proposamenarekin gatoz oraingoan.

Duela urtebete inguru, La educación en movimiento izeneko dokumentala aurkeztu zuten Argentinan. Kontinente osoan ehunka eskola, sindikatu, unibertsitate, zinema eta komunitateetan aritu ostean, apirilaren 4an mundu mailan aurkezteko erronkari heldu zioten berriz. Online estreinaldiaren bitartez, hezkuntza askatzailearen inguruko ekintza eta hausnarketak biderkatu nahi dituzte, mugez gaindi bestelako esperientziak ezagutzeko bidaia eginez. Guk ere gure aletxoa jarri nahi dugu proiektu interesgarri honen zabalpenean. Batez ere, hezkuntza ulertzeko moduen inguruan gogoetatzeko proposamena egiten digulako, esperientzia ezberdinen protagonista diren ahots eta bizitzetatik, arlo bakoitzetako ahots erreferenteetatik, luze eta zabal:

Marga eta Aline Mocase VC (Movimiento Campesino de Santiago del Estero Vía Campesina) eta MSTko (Movimiento Sin Tierra) militanteak dira, Latinoamerikako lurraren defendatzaile eta nekazari mugimenduetakoak biak. Margaritak Mocase VC agroekologia eskolak prestatzen ditu Argentinan, uraren arazoa erdigunean jarriz.

Alinek bere komunitateko nekazari produkzioa antolatzen du. Marina eta Ivaniza, Brasileko MSTko eskolako kideak dira, Fernando eta Daniela FPDS batxilergo herrikoiko ikasleak. Hezkuntza esperientzia publiko eta herrikoien esperientziak kontatzen dizkigute, sistema estatalarekin elkarrizketan eta tentsioan.

Milton, UNIBOLeko (Universidad Boliviana Quechua Casimiro Huanca) kitxua irakasle indigena dugu, eta Ever, berriz, CRICeko (Consejo Regional Indigena del Cauca) kidea da. Sustraiak, erritualak, hizkuntza eta herrien historia oinarrian jarri nahi duten egitasmoen sustatzaileak dira.

Blanca eta bere kideak, Ecuadorreko Escuela mujeres de Frente taldean biltzen dira, indarkeria ezberdinei aurre egiteko tresnak eskuratzeko, irakurtzen eta idazten ikasteko…

Hezkuntzaren merkantilizazioari aurre eginez, herri mugimenduok hezkuntza birpentsatu eta eraldatzen egiten dugun ekarpenari aitortza egin nahi dio dokumental honek. Eta bide batez, ate bat ireki nahi du bestelako bizitza, hezkuntza eta mundu-ikuskeretara. 0 plataformaren bitartez ikusgai izango duzue, bildu zaitezte taldean, etxean, gaztetxean, eskolan… Egin klik eta heldu mugimenduari!

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.