Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Komunikabideen boterea

Jexux Arrizabalaga
2024/01/26

Komunikabideak kontzeptua eta hedabideak kontzeptua sinonimotzat hartzen ditugu, maiz. Izan ere, bata zein bestea elkarren artean desberdintasunik ez balego bezala erabiltzen ditugu.

Egia esan, kontzeptu biek ideia bere adierazten dute, nahiz eta horrela ez izan. Komunikabideak kontzeptuak, hedabideak kontzeptuak baino eremu zabalagoa adierazten digu, norbanakoen arteko harremanak ere islatzen dituelako; osterantzean, biak ala biak ideia bera adierazten dute.

Komunikabideak laugarren boterea direla esaten da, eta beti ez bada ere, gehienetan jabe pribatuen eskuetan izan ohi dira. Hauek, prentsa idatzia, egunkariak, irratiak, eta telebistak euren interesak defendatzeko eta euren boterea defendatzeko erabiltzen dituzte.

 

Talde ekonomiko handiek kontrolatzen dituzten
hedabideak baditugu, eta gainera salduenak dira,
oraindik bederen, baina herriak berak sortu
eta kontrolatzen dituenak ere baditugu

 

Beraz, manipulazio mediatikoa esaten dugu enpresa handien eta interes politiko jakinen kontrolpean daudelako eta populaziora iristen den informazioa kontrolatzeko erabiltzen dituztelako.

Manipulazio mediatikoaren inguruan Noan Chomskyk hauek erabiltzen dituzten estrategiak zein diren adierazteko dekalogo bat idatzi zuen.

1- Distrazioa: oinarrizko ezagutza galaraztea, esate baterako, zientziari, ekonomiari, psikologiari eta zibernetikari dagokiona. Horretarako, albiste hutsalak eta esanguratsuak ez direnak erabiliz.

2- Arazoa-erreakzioa-irtenbidea: arazoak sortu, ondoren erantzuna emateko eta salbatzaile moduan azaltzeko.

3- Gradualtasuna: zerga gehiago ordaindu.

4- Geroratzea: informazioa aurkeztu modu ez osoan.

5- Publikoa infantilizatu.

6- Hausnarketa ordez, aspektu emozionala erabili. Informazioa jendeak gehiegi pentsa ez dezan moduan eman.

7- Herria ezjakintasunean eta kaskarkerian mantendu. Publikoa ez dadin izan gai teknologiak ulertzeko.

8- Publikoa kaskartasunarekin ase sentitzea sustatu.

9- Publikoa errudun sentiarazi. Jendea bere arazoen errudun sentiarazi.

10- Gizakiaren ezagutza zehatza izan. Horrela gizabanakoak ez dezan egia ezagutzeko aukerarik izan.

Hala ere, Euskal Herrian zorionekoak gara hedabideei dagokienez. Ez dakit herri txikia garelako ala komunitate trinkoa osatzen dugulako den. Agian, bi ezaugarrien batuketa izango da zorioneko egiten gaituena.

Talde ekonomiko handiek kontrolatzen dituzten hedabideak baditugu eta guztiok ezagutzen ditugu. Gainera, salduenak dira, oraindik bederen, baina herriak berak sortu eta kontrolatzen dituenak ere baditugu. Horregatik diot zorionekoak garela hori posible egin dugulako.

Halaber, arazo mordo bat dugu, egun ere. Zazpi mila lagun inguruk eman dute botoa Manteon egin nahi duten Basque Culinary Centerren aurka, baina ez dakit ibilbide luzerik izango duen emaitza horrek, izan ere, agintean daudenek ez dirudi kasu handirik egingo diotenik. Eta horrela jarrai dezakegu kasu gehiago aipatzen.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.