Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Lehendabizi, haurtzaroa

Maria-Serrano-Mitxelena Maria Serrano Mitxelena
2020/11/27

Urte askoan, haurrak babesteko eremuan lan egin dut. Esperientzia gogorra izan da, baina, aldi berean, atsegina; izan ere, egunerokotasunean berretsi egin da pertsonek beren egoera pertsonala hobetzeko duten gaitasunaren inguruan dudan iritzia, betiere baliabide eta laguntza egokiak eskaintzen bazaizkie. Eta, aldi berean, honako hau egiaztatu dut aldi horretan: bai umeek bai gurasoek motibo nahikoak dituzte dauden egoeran egoteko, mota guztietako arazoekin; arazo horiek, ume eta/edo nerabeen kasuan, haien garapen fisikoan, emozionalean, kognitiboan eta sozialean dute eragina.

Bai ikasketen eremuan, bai lanbide-eremuan, haurrei modu sistemikoan begiratzeak esleipenen banaketa bidezkoa egitea inplikatzen duela ikasi dugu; izan ere, ikuspegi horretatik, balorazio ulerkorra egiten dugu eta, hala, erantzukizunak eraginpean daudenei -kasu honetan familiei, alegia guraso eta seme-alabei- egoztea sustatzen duten balorazio sinplistak ekiditen ditugu.

Aurreko gogoetak aintzat hartuta, nabarmendu nahi dut COVID-19-aren pandemiak eragindako osasun-krisiak eta oso bereziki ekonomikoak nolako eragina izaten ari diren etxe kalteberenetan, pandemiaren aurretik pobrezia-arrisku handiaren eta gizarte-bazterketaren eraginpean zeuden eta, pandemiaren ondoren, egoera are larriagoan dauden etxeetan. Ume eta nerabeak dira egoera horretan kaltetuenak; izan ere, arduratuta bizi dira, etengabeko segurtasunik ezean, beren gurasoek ezin dizkietelako oinarrizko beharrak asetu. Egoera horretan ezin dira beren interesetan zentratu (jolasaz gozatu, ikasteko motibatu, lagunekin harremanetan egon), eta, kasu askotan, antsietate-maila handiak eta sintomatologia depresiboak dituzte.

Faktore askok dute eragina umeen ongizatean, baina ekonomikoa funtsezkoa da, eta COVID-19aren pandemian, esaterako, hezkuntza-arloan, aukera-berdintasunik eza egiaztatu da; izan ere, familia-kopuru handi batek ez du baliabide teknologikorik (Interneta, ordenagailua), eta jatorri sozioekonomiko desberdina zuten ikasleen artean aurretik bazeuden desberdintasunak ageriago geratu dira.

Pobrezia ez da saihestezina; hautaketa politiko bat da, aberastasunaren banaketarekin dauka zerikusia, eta gobernuek (Estatukoa eta Euskadikoa) betebehar morala eta etikoa dute haurren eta nerabeen ongizatea ziurtatzeko. Ezin dute bide eman Euskadin 142.000 etxetan umeak pobrezia-arrisku handiko edo gizarte-bazterketako egoeraren eraginpean egoteko (Save The Children-ek 2020ko otsailean emandako datuen arabera).

Haur eta/edo nerabeen aukera-berdintasuna bermatzen duten estrategia publikoak antolatu behar dira; izan ere, hasieran esan bezala, haiek egoerak gainditzeko gaitasun erresilientea dute, baldin eta segurtasuna eta, kasu honetan, baliabide ekonomikoak eskaintzen dizkieten laguntza eta baliabide nahikoak eskaintzen bazaizkie.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.