Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Marrutxipi: Trafiko arazoak ez dira autoentzako azpiegitura gehiagorekin konponduko

kalapie Kalapie Txirrindularien Elkartea
2024/11/06

Badira aste batzuk Marrutxipi autobideko sarrera berria ireki zela, guztira 13 milioiko kostuarekin. Obra hori egiteko arrazoia ibaiaren sarreran trafikoa arintzea izan da beti.

Kalapietik hasieratik jardun honen aurka egon gara, eta behin baino gehiagotan aipatu dugu modu honetan jokatzea trafiko arazoak konpontzeko ideia txarra dela; izan ere, ebidentziek argi erakusten dute autoarentzako azpiegitura handiagoa izateak autoaren erabilera handiagoa dakarrela. Mundu osoko mugikortasun-adituek eskari induzitua deitzen dioten kontzeptua da.

Eskari induzitua behatutako egitatetik dator: zerbait errazten edo sinplifikatzen baduzu, jende gehiagok erabiliko du. Ondorioz, bidaia-eskaera handia den leku batean automobilentzako bide-edukiera handiagoa sortzen denean, auto gehiago ibiliko dira. Hau da,”pilaketa konpontzeko” bide-ahalmen handiagoa sortzen baduzu, epe luzera, auto gehiagok bide hori erabiliko dutenez lehen zeneukan pilaketa-maila berarekin amaituko da.

Teoria hau dagoeneko frogatu dute munduko hainbat lekutako hainbat ikerketek. Adibide gisa, Hungariako eta Estatu Batuetako unibertsitateen bi estudio hauek ditugu:

If you build it, they will drive: Measuring induced demand for vehicle travel in urban areas

Long-term evidence on induced traffic: A case study on the relationship between road traffic and capacity of Budapest bridges

hala ere kontzeptu hau hobeto ulertzeko, bi bideo hauek gomendatzen ditugu:

 

Ikerketek, adituek eta esperientziak frogatzen duten fenomeno honen salbuespena izango ote da Marrutxipi? Zantzuen guztien arabera, ez, eta aurreikusten dugu groseko trafikoaren egoerak okerrera egingo duela eta ez dela hobekuntza nabarmenik egongo ibaiko bidean.

Zantzuak gorabehera, mugikortasunari buruzko eztabaida politikoa oraindik ere autoarentzako azpiegitura gehiago eraikitzean oinarritzen da, eta ez mugikortasun aktiboaren hobekuntzan; oraingoan, eztabaida Sorlekun haurrentzako parkearen ordez disuasio-aparkaleku bat eraikitzean kokatu da. Dirudienez, azkenean, jarduera hau ez da gauzatuko, baina beldur gara Gabonetan aparkaleku berrien mamua berriro agertuko ote den gros auzoko auto-ilarak errepikatzen hasten direnean.

Bitartean, mugikortasun aktiboaren arazo askok konponbiderik gabe jarraitzen dute, Ategorrietan sortzen den korapilo-egoerak, non oinezkoek eta bizikletaren erabiltzaileek auto eta bidegurutze kopuru handiegiari aurre egin behar dioten, konponbiderik gabe jarraitzen du eta Mirakruzeko bidegorria ez dago eta ez zaio itxaroten. Beraz, eztabaida mugikortasun aktiboaren sustapenean ere kokatzea eskatzen dugu, eta gai garrantzitsuak eztabaidatzea: Nola konponduko dugu Ategorrietako korapiloa?; Noiz etorriko da Mirakruzeko bidegorria?; Ba al du zentzurik Elosegi Alkatearen etorbidean Marrutxipiko lotune berriarekin 4 erreiko bide batek?; edo egin al daiteke hauteskunde-kanpainan agindutako Herrera-Loiola tunela?

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.