Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Haurrek badituzte baliabide psikiko egokiak pantailen aurrean aritzeko?

Igeldoko eskolan Alvaro Beñaran Pedagogo eta Psikomotristaren bisita izan genuen. Beñaranek pantailek haurren lehen urteetan (0-6 urte), helduen eta haurren arteko harremanetan duten eragina izan zuen mintzagai.
Alvaro Beñaran pedagogo eta psikomotrista Igeldoko Eskolan izan zen urtarrilaren 11n. Pantailek haurrengan duten eraginaz aritu zen.
Beñaranen arabera, gizakien arteko harremanak gure artean sor­tzen ditugun lotura eta binkuloen bitartez garatzen dira, beraiekin eraikitzen baititugu identifikazioak, gure identitatea eraiki arte. Beraz, haurraren garapenean, bera zain­tzen dutenekin harremanen garran­tzia argi badago, ze eragin izan lezake pantailen erabilerak?
Zer da ume batek mundura etortzen denean behar duena gizakiaren izatea garatzeko? Gizakien arteko harreman afektiboa, gizaki bezala sentiaraziko duena, maitasuna, komunikazioa, haserrea, solasaldia… Beñaranen hitzetan zaintza ez da teknikoa ezta metodo bat ere, harremana baizik.
Umearen eta helduaren arteko harremanak sentsazioetan eta bizitzen diren esperientziatan oinarritzen dira (hauek ekintzak izanik): Keinuak, kontaktuak, hitzak, soinuak, irriparra, ahotsa…
Hau da, umeak bere lehen 5-8 hilabeteetan, bestea “aurkitzen” duenean, lotu egiten ditu bere sen­tsazioak eta emozioak bizitzen dituen beste horrekin. Beste horrek lasaitu egiten duelako urduri dagoenean, bere begiradarekin, bere besoetan egonda, bere abestiekin…
Beñaranek dioenez, bizitza aurrera doan heinean, atxikimendu eta banaketa bizi behar dute, zaintzen duten helduekin adostasuna eta desadostasunak biziz eta adieraziz, baita alaitasun eta haserreak ere eta lasaitasun eta tentsioak. Denak gizakion harremanak dira eta gizaki bezala garatzen gaituzte.
Baina, lasaitzen nauen beste hori pantaila bat baldin bada? Eta harremana izan nahi dudan pertsona hori pantaila bati begira baldin badago? Eta zer dira heldua eta nire artean presentzia fisikorik gabe agertzen diren ahots horiek? Beraz, ahots horiek al dira nire segurtasuna bermatzen dutenak? Pantaila hori? Horiekin atxikitu edo binkulatu behar al naiz? Edo pantaila da helduaren zati bat?
Errealitatetik kanpo
Haur baten segurtasun sentsazioa sortzen duena helduaren afektua ez baldin bada, haurraren identitatearen garapenean non gelditzen dira heldu hauek? Esan dugun bezala, gizaki izateko, gizakien arteko harremanak ezinbestekoak dira; aldiz, gizaki batek begiratu, ikusi eta sentitu beharrean pantaila batek begira­tzen, laguntzen eta lasaitzen banau, gizaki pantaila izango al naiz?
Bere ahotan, haurrarentzat pantailak presentzia esanguratsu bihur­tzen badira, beraiekin egingo dute beren identifikazioa, presentzia birtual horiekin identifikatuko direlarik. Pantailak hain goiz agertzen direnean, helduaren presentzia ordezka­tzen dute, fantasiazko mundu paraleloan sartuz umea, errealitatetik urruntzen dutelarik.

Igeldoko Herri Kontseilua
2024/03/21

Igeldoko eskolan Alvaro Beñaran Pedagogo eta Psikomotristaren bisita izan genuen. Beñaranek pantailek haurren lehen urteetan (0-6 urte), helduen eta haurren arteko harremanetan duten eragina izan zuen mintzagai.

Alvaro Beñaran pedagogo eta psikomotrista Igeldoko Eskolan izan zen urtarrilaren 11n. Pantailek haurrengan duten eraginaz aritu zen.
Beñaranen arabera, gizakien arteko harremanak gure artean sor­tzen ditugun lotura eta binkuloen bitartez garatzen dira, beraiekin eraikitzen baititugu identifikazioak, gure identitatea eraiki arte. Beraz, haurraren garapenean, bera zain­tzen dutenekin harremanen garran­tzia argi badago, ze eragin izan lezake pantailen erabilerak?
Zer da ume batek mundura etortzen denean behar duena gizakiaren izatea garatzeko? Gizakien arteko harreman afektiboa, gizaki bezala sentiaraziko duena, maitasuna, komunikazioa, haserrea, solasaldia… Beñaranen hitzetan zaintza ez da teknikoa ezta metodo bat ere, harremana baizik.
Umearen eta helduaren arteko harremanak sentsazioetan eta bizitzen diren esperientziatan oinarritzen dira (hauek ekintzak izanik): Keinuak, kontaktuak, hitzak, soinuak, irriparra, ahotsa…
Hau da, umeak bere lehen 5-8 hilabeteetan, bestea “aurkitzen” duenean, lotu egiten ditu bere sen­tsazioak eta emozioak bizitzen dituen beste horrekin. Beste horrek lasaitu egiten duelako urduri dagoenean, bere begiradarekin, bere besoetan egonda, bere abestiekin…
Beñaranek dioenez, bizitza aurrera doan heinean, atxikimendu eta banaketa bizi behar dute, zaintzen duten helduekin adostasuna eta desadostasunak biziz eta adieraziz, baita alaitasun eta haserreak ere eta lasaitasun eta tentsioak. Denak gizakion harremanak dira eta gizaki bezala garatzen gaituzte.
Baina, lasaitzen nauen beste hori pantaila bat baldin bada? Eta harremana izan nahi dudan pertsona hori pantaila bati begira baldin badago? Eta zer dira heldua eta nire artean presentzia fisikorik gabe agertzen diren ahots horiek? Beraz, ahots horiek al dira nire segurtasuna bermatzen dutenak? Pantaila hori? Horiekin atxikitu edo binkulatu behar al naiz? Edo pantaila da helduaren zati bat?

Errealitatetik kanpo
Haur baten segurtasun sentsazioa sortzen duena helduaren afektua ez baldin bada, haurraren identitatearen garapenean non gelditzen dira heldu hauek? Esan dugun bezala, gizaki izateko, gizakien arteko harremanak ezinbestekoak dira; aldiz, gizaki batek begiratu, ikusi eta sentitu beharrean pantaila batek begira­tzen, laguntzen eta lasaitzen banau, gizaki pantaila izango al naiz?
Bere ahotan, haurrarentzat pantailak presentzia esanguratsu bihur­tzen badira, beraiekin egingo dute beren identifikazioa, presentzia birtual horiekin identifikatuko direlarik. Pantailak hain goiz agertzen direnean, helduaren presentzia ordezka­tzen dute, fantasiazko mundu paraleloan sartuz umea, errealitatetik urruntzen dutelarik.

Jatorrizko albistea irakurri.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.