Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Orokorra

Inguruak ere eragiten du

Konfiantzaren Pedagogia oinarri hartuta, eskola eta espazioen diseinuan arkitekturak duen garrantzia erakutsi nahi dute. Axular Lizeoa eraldaketa prozesuan dagoen ikastoletako bat da.

Lide Ferreira
2018/01/05
konfiantzaren-pedagogia-axular-lizeoa

Axular Lizeoko Haur Hezkuntzako Arantxa Azpiroz eta Alex Sainz arkitektoa, teknologia gelan. (Argazkia: L.F.)

Arrasateko Arizmendi ikastolak sustatuta, Arkitektura Haur Hezkuntzan. Konfiantzaren Pedagogia liburua argitaratu dute Aitor Axpe arkitektoak eta Rafael Cristobal hezkuntzan adituak. Helburua da Konfiantzaren Pedagogia oinarri hartuta, eskola eta espazioen diseinuan arkitekturak egiten duen ekarpena erakustea. Zenbait adituren ustez, ezinbestekoa da eraldaketa pedagogikoa gertatzea. Izan ere, eskolaren planteamendu tradizionalak ez die egungo gizartearen beharrei erantzuten. Gainera, pertsonaren psikologiak, zirrarek, burmuinaren funtzionamenduari buruzko datuek erakusten dute badagoela ikasi eta irakasteko beste era bat. «Pertsona jaiotzen den unetik hainbat gaitasunekin dator mundura, eta testuinguruak laguntzen dion neurrian, gaitasun horiek aurkitzen, eguneratzen eta garatzen joango da», dio Axpek. «Haurrek eta gazteek euren buruarengan, besteengan eta euren inguruan segurtasuna duten heinean, garatuko dituzte beren gaitasunak, eta ikasteko prozesua egokia, atsegina eta arrakastatsua izango da». Testuinguruaren baldintzak ere ezinbestekotzat jotzen ditu pedagogia honek. Besteak beste, eskatzen du espazioa kontuan izatea. Hori bai, planteamendu arkitektonikoak planteamendu pedagogikoari erantzun behar dio, eta ez alderantziz. Axular Lizeoa ikastolak urteak daramatza aldaketekin: adimen emozionala, ikaskuntza kooperatiboa, teknologia berriak… alor ugari lantzen ari dira. «Pedagogia honetan funtsezkoena da helduok haurrarekiko dugun begirada, nola ikusten dugun: gaitasunez betea, hutsik, beldurtuta…», azaldu du Haur Hezkuntzako koordinatzaile Arantxa Azpirozek. Horrekin lotuta, ikaskuntza kooperatiboaren garrantzia azpimarratu du: «Sormena, esperimentazioa, manipulazioa… horrekin guztiarekin sortzen dira ikasle aktiboak». Gaitasun horiek lantzeko, adibidez, teknologia berriak tresna oso erabilgarriak iruditzen zaizkie Axular Lizeokoei. Haur Hezkuntzan, zehazki, astero erabiltzen dituzte tabletak, aplikazio pedagogiko batzuen bidez, haurren gaitasunak garatzeko: «Etekin handia ateratzen diegu».
konfiantzaren-pedagogia

Konfiantzaren Pedagogia aintzat hartuta, arkitektonikoki egokitutako eskola bateko gela bat. (Argazkia: OSKOL)

Azpirozen arabera, liburuaren argitalpenak bultzada eman die egiten aritu diren lan horri: «Balio izan digu egiten ari ginen aldaketak azpimarratzeko, kohesio bat emateko eta gure marko orokor bat sortzeko. Azken finean, konfiantzaren pedagogia filosofia bat da, baina eskola bakoitzak egin behar du bere proiektua, ikasleak, familiak, ingurua… kontuan hartuta». Aldaketa horien ondorioz, esan bezala, beharrezkoa da espazioa ere egokitzea. Axular Lizeoko guraso den Alex Sainz arkitektoa ari da horretan lanean: «Konfiantzaren Pedagogia lotuta dago arkitekturarekin erabat. Liburuak argi uzten du ez dela eraikin berri bat egin behar, baizik eta espazioak birmoldatu eta egokitu». Gune zabalagoak, erakargarriak, interakzioa sustatzeko aproposak, jarduera desberdinetarako pentsatutakoak… «Modu horretan, haurrari bere gaitasunak garatzeko aukerak emango dizkiogu». Espazio anitzagoak Axular Lizeoan pedagogia berria txertatzen ari dira gutxinaka, eta arkitektonikoki ere egin dituzte hainbat aldaketa, baina hasiera besterik ez dela diote. Esaterako, 2 eta 3 urteko umeen gelak banatzen zituen pareta bota eta espazio zabal bakar bat sortu dute. «Askoz handiagoa da, mugimendua bideratzen du; ordura arte, andereño bakarra zegoen, eta orain, haurrek, bi erreferente dituzte; talde handian harremanak sendotzea errazagoa da eta esplorazioa bultzatzen du…. Gainera, espazio handi horretan, espazio txiki gehiago sor daitezke irakurtzeko, jolasteko, irakurtzeko: adibidez, esperimentaziorako txokoa, liburutegia edo mugimendurako gunea», adierazi du Sainzek. Ikastolan argi dute ikaskuntza prozesuko protagonistak haurrak direla, eta hezitzaileen lana euren garapenean laguntzea dela: «Gu beraien bidelagun izango gara. Haurrak gaitasunekin jaiotzen dira, eta guk egiten duguna da gaitasun horiek garatzen lagundu». Arkitektura Haur Hezkuntzan. Konfiantzaren Pedagogia liburuak 0-6 urte bitarteko umeei arreta jartzen badie ere, helburua da filosofia hau beste mailetara ere zabaltzea. Axular Lizeoan, esaterako, saiakerak egiten ari dira Lehen Hezkuntzan ere bai.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.