Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Txomin Lasa Manterola, zinema kritikaria

Objektuek ezkutatzen dituzten istorioak

zinea Zinea @Zinea_eus
2021/09/17

Ispilu zahar bat, aitonaren lupa eta haren garaiko kartak, Mozambikeko zigiluak, Sorollaren kuadro baten kopia, edota zuri-beltzeko argazkiak (muxarratuta batzuk, erakusten dutena baino ia gehiago ezkutatzen dutela). Horiek eta beste asko dira Vasconcelos familiaren etxebizitzak urteetan zehar gorde dituen altxor preziatuak. Funtsean, objektu xumeak dira, beste edozein etxetan aurki litezkeenak. Eta, hala ere, gutxi batzuek bakarrik hartzen dituzte aintzakotzat, gutxi batzuek egiten baitute, Catarinak egiten duen legez, altxor horiekin solas eta jolas. Askotan ez da erraza gure egunerokotasunaren sarea ehundu duten egurrezko marko eta gortina estanpatuez ohartzea, eta are gutxiago bertan istorio exotikoak ezkuta daitezkeela susmatzea. Catarina Vasconcelos zinemagileak, ordea, horixe bera egitea lortzen du A Metamorfose dos Pássaros-en, dokumentu historikoa eta fabula, formatu dokumentala eta prosa poetikoa dotoreziaz nahasten dituen familia-erretrato ederrean.

Zabaltegi-Tabakalera saria irabazi zuen filmak Zinemaldiaren aurreko edizioan, eta bertan kontatzen zuen Catarinak filmazioko egun batean izan zuen gogoeta hura, gogoetak eragin zion zirrara nabarmenduz: bada, etxeko objektu preziatu haietako bat eskuetan zuela, ezagutu ez zuen bere amonak ere gauza bera noizbait ukitu izan zuela pentsatzean, objektua bien arteko komunikabide bat zela iruditu zitzaion. Beharbada antzerako zerbait sentituko dute ume txikiek ere oheratzean, amaren agurrek logela bakardadez bete ondoren, peluxezko hartzak besoen artean gogor estutzen dituztenean. Jacintok, zinemagile portugaldarraren aitak, gazte galdu zuen ama, eta familiaren patu tragikoan idatzita egongo balitz bezala, Catarinaren ama ere zuzendariak hamazazpi urte besterik ez zituela hil zen. Hala eta guztiz ere, amona eta amaren izpirituak eta haien bizitzetako istorioak presente diraute etxeko totem horietan guztietan, eta ume txikien peluxe fetitxistak balira bezala, haur fede kartsuz filmatzen ditu Catarinak.

Naturaren prozesu metamorfikoen (jaiotza, hazkundea, heriotza…) atzaparretatik ihes egin nahian, natura hilen estiloko plano finkoen aura eternalek eskaintzen diote babesa zinemagileari. Nabaritzen da Arte Ederrak ikasi dituenaren estetizismoa etxeko objet trouvé-enganako estimuan, baita argazkigintzan eta soinuaren tratamendu paregabean ere. Horrez gain, beste artista askok egiten duten bezala, bere lana modu terapeutikoan planteatzen du Catarinak, eta oso-osoan biluzten da kameraren aurrean. Izan ere, irudi eta soinu magikoen bidez ez du amarekin eta amonarekin bakarrik hitz egin nahi. Alde batetik, aitarekin ere egiten du solas, amaren heriotzak haien arteko erlazioa indartu egin baitzuen, jendea ulertzeko gai ez den bizipenek ematen duten konplizitateak eraginda. Eta bestetik, gurekin, ikusleokin ezartzen du elkarrizketa intimoa zinema aretoetan, bere bizipen pertsonaletara sarbide benetan pribilegiatua emanez.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.