Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Txomin Lasa Manterola, zinema kritikaria

Konektatzeko modu bakarra talka egitea da

zinea Zinea @Zinea_eus
2021/10/15

Filma: Titane.
Zuzendaria:
Julia Ducournau.
Urtea: 2021.
Herrialdea: Frantzia.

Gizaki guztiok bezala, maitatzeko eta maitatua izateko premia du Alexiak ere, Titane filmeko protagonistak. Harrapatuta ikusiko du bere burua, ordea, metalaren zurruntasunean eta auto istripuen talka biolentoetan. David Cronenbergen body horror unibertso berezi hartara hurbilduz ezartzen du metafora aurten Cannesen nagusitu den Julia Ducournauren filmak: aitarekin txikitan izandako auto istripu baten ondorioz, titaniozko plaka jarri zioten buruan protagonistari, post-gizaki bilakatu zelarik kasik, maitatzeko gai ez den titaniozko emakume garaikidea —ikusten denez, gama altuko automobilgintzan erabiltzen da metal hori, Chevrolet Corvetten ihes-hodietan adibidez, pisu gutxirekin zurruntasun handia omen du-eta—. Istripua izan eta gero, urte batzuk pasatu ondoren, auto tuneatuen gainean dantza erotikoak eginez aterako du bizimodua Alexiak (oraindik ere titanioaren mugetatik ezin eskapatuz). Eta era honetan, testosteronaz inpregnatutako garajeekin eta bertan erretratatzen dituen pertsonaiekin, Ducournauk erotismo matxistaren ondorioetako bat utziko du agerian: emakumeak bere gorputzarekiko izan dezakeen alienazioa, alegia, norberarena den haragia metalezko objektu bizigabea bihurtzeko arrisku hori. Zer esanik ez, maitatzeko eta maitatuak izateko ditugun giza ahalmen eta premiak guztiz itzali daitezke horrela, gurea den azala autolesioekin, autotalkekin suspertzen saiatzeko punturaino.

«Konektatzeko modu bakarra talka egitea da», zioen Cronenbergen Crash filmeko sloganak. Tarantinok Death Proofekin egin zuen bezala, Cronenbergek 1970eko hamarkadako carsploitation izeneko zinema azpigeneroa (auto talkak eta emakumeak, biak era pornografikoan filmatzen zituen exploitation zinema) era kritikoan berrinterpretatu zuen, eta horretan jarraitzen du Ducournok ere. Beraz, baliteke zinemagilearen planteamendua horren berritzailea ez izatea, ezta Urrezko Palma lortzeko bezain lan biribila ere. Nire aburuz, filmaren azken zatiak ez dio hasierako indarrari eusten, eta erraz iragar daitekeen klimax klitxe samarrak ez dakar ikusleari igurikitako azken talka hori. Hala eta guztiz ere, generoaren dekonstrukzioan zuzen jarraitzen du Ducournauk, carsploitation zinema generoarenean, alde batetik, eta mutil eta nesken gorputzak kategorizatzen dituen generoarenean, bestetik.

Gogora ekarri nahi nuke, azkenik, Judith Hermann psikologoak Trauma eta Sendatzea klasikoan jaso zuen Sharon Simonen testigantza gogorra. Aitaren eskutik intzestu bortxaketaren biktima izan zen Simon, eta erreprimituta zuen umetako sexu abusuaz jakitun egin zen momentua deskribatu zion Hermanni: «Bi hilabetez, gizonekin arrisku handiko jokoetan ibili nintzen autoarekin autopistan, egun batean auto istripua izan nuen arte. Horrela egin nion garrasi neure buruari, gizonezko kamioilari hura ustekabean nire autoaren bidean sartzen saiatu zenean: ‘Ezta pentsatu ere! Ez duzu zakilik sartuko nire erreian’. Ezerezetik irten zitzaidan! Danba! Horrelaxe!».

Simonen testigantzak, Hermannen esanetan, ondo islatzen zuen bortxaketen biktima izan diren askok momentu traumatikoaren gogortasunera itzultzeko (eta sinbolikoki hura birsortzeko) izaten duten premia inkontzientea. Hots, gertakizun traumatikoaren ondoren datorren intsentsibilizazioari txoke terapiarekin aurre egiteko izaten duten joera. Zerbait sentitzeko beharra, auto istripu batekin bada ere.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.