Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Astekaria
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Bereziak
    • Errezetak
    • Behatxulo
    • Txoroskopoa
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
    • Zerbitzuak
  • Komunitatea
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • denda
  • hemeroteka
Sartu

Lur azpiko aparkalekuentzako beste erabilera bat bilatzeko eskatu du EH Bilduk

Donostia
Hirigintza
Alderdi_Eder_parkina Alderdi Ederreko aparkaleku pribatuak 500 erabiltzaile inguru ditu. (Argazkia: Beñat Parra)
2021/11/22
Beñat Parra

Donostiako Udalak datozen urteetarako hiriko mugikortasun plana, Datorren Donostia, aurkeztu zuen ostiralean, “hiriaren berrantolaketa integralerako planteamendu” gisa, “oinezkoentzako espazioak indartuz, bideak eta garraio publikoa diseinatuz, betiere, topoaren sarearen handitzea kontuan hartuta”. EH Bilduk, oposizioko alderdi nagusiak, plana begi onez ikusi du, “hirian autoaren erabilera murriztea” aurreikusten duelako. Era berean, nabarmendu du 2016an EH Bilduk berak egindako mugikortasun proposamenean jasotako “zenbait neurri” jasota daudela oraingo planean ere. Ordea, erdiguneko lur azpiko aparkalekuetan jarri du fokua: “Autoen sarrera murriztu nahi badugu hiraren erdigunean, ezin da ulertu auto murrizketarik orain arteko dugun aparkaleku eskaintza berarekin”.

“Egun, erdigunean bakarrik, 2.869 plaza daude errotaziorako aparkalekuetan, hau da, egunean 10.000 kotxe inguru sartzeko aukera dago. Eta gainera, udalak epe oso luzeko emakida egin ditu parking hauetarako. Kontxakoa adibidez 2058 urtean bukatzen da eta lehen amaituko den emakida Artzain Onekoa litzateke, 2043an”, azaldu du Garbiñe Alkiza zinegotziak. “Badakigu irtenbidea ez dela erraza, enpresa emakidarekiko kalte ordainak eta aparkalekuetako langileen lan baldintzak tarteko, baina, benetan mugikortasun jasangarria sustatu eta autoak gure hirigunetik atera nahi baditugu, lehentasunezkoa izan beharko luke aparkaleku publikoen arazo estrategikoari irtenbide bat bilatzea”, gaineratu du.

Ildo horretatik, zinegotziak nabarmendu du udal gobernuak “ziurtatu” egin beharko lukeela “etorkizunean ez dela emakida berririk egingo eta aparkalekuak zerbitzu publiko bihurtuko direla”. “Aukera ezin egokiagoa litzateke, orain DTK mugikortasun operadore integrala bihurtzeko hasitako bidea erabiltzea. Hau da, DTK bera izatea Donostiako aparkaleku publikoak kudeatzea etorkizun batean, Gasteizen Tuvisak egiten duenaren pare”, gehitu du. Epe luzera begira ere jarri da Alkiza: “Erdiguneko lur azpiko aparkalekuak berreskuratzeko plan errealista eta egingarri bat behar dugu. Egungo autoen murrizketarekin, argi dago aparkalekuek ezin dutela egun duten erabilera bera izan. Hortaz, lur azpiko aparkalekuen erabilera berri bat aztertzea eskatuko dugu”. Hain zuzen, libratzen diren plazek beste erabilera batzuk izan ditzaketela adierazi du zinegotziak: “Hala nola, errotaziozko aparkaleku jakin batzuk bertakoentzat bihurtzea, honek lur gaineko espazio publikoa libratuko eta handituko luke; bizikletentzako aparkaleku seguruak sortu; dendak hornitzeko gune logistikoa; hiriko garraio jasangarria sustatzeko cargo bike bizikletentzako gunea, eta abar”.

Larrialdi klimatikoa hizpide

Udal gobernuaren neurria Europak datozen urteetara begira ezarritako erronka klimatikoen barruan kokatzen da, eta, hain zuzen, EH Bilduk kezka adierazi du zentzu horretan: “Emisio baxuen eremuak Europak derrigortzen dituen zerbait da. Eta udal gobernuak Europatik eta Madrildik etorriko diren funtsak lortu ahal izateko programa bat aurkeztu behar zuen. Gure beldurra da ea, ondoren, ez den paperean geratuko. Funtsekin edo gabe egin beharreko zerbait da, gure ustez”. Horrez gain, “hitzetatik ekintzetara gauzak asko aldatzen baitira, ia beti, Eneko Goiaren gobernuan. Ikusi besterik ez dago zer gertatu den Larrialdi Klimatikoaren Adierazpenarekin, iragarri bai, baina gero ez da garatu”, gaineratu du Alkizak.

Bestalde, metroaren igarobideak plana “baldintzatzea” kritikatu dute: “Ez dugu ulertzen zergatik jartzen den helburua hau dena gauzatzeko ‘metroaren obrak bukatzen direnean’, 2025ean. Metroaren igarobideak ezin du baldintzatu plan hau, azken finean, geltoki berri bat egiten da orain dagoena baino hamar minutu gertuago Kontxatik, baina horrek ezin du baldintzatu planaren garapena, inolaz ere ez. Gainera, ikusteko dago noizko egongo den martxan…”.

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

Iruzkinen atala

Azken 7 egunetako irakurrienak

1

Basque Culinary Center-en Groseko egoitza 2023ko martxoan hasiko dira eraikitzen

2022/05/13
Gros
2

Hartzaren eta gurbitzaren gerizan

2022/05/13
Altza
Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Gainera, BERRIAlaguna izateagatik, orain HITZAkide egiten bazara katilu bat oparituko dizugu:

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.