Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Ingurumena

Donostiako 2.600 bizilagunek 70 dezibeliotik gorako kutsadura akustikoa jasaten dute

iraunkortasuna Ibilgailuak Donostiako kaleetan (Argazkia: Irutxuloko Hitza)
Beñat Parra @ParraBenat
2021/11/23

Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) 870.000 biztanlek baino gehiagok (biztanleria osoaren %39,94) gehiegizko kutsadura akustikoa jasaten zuten 2019an; Donostiako 2.600 biztanle zeuden egoera okerrenean, 70 dezibeliotik gorako kutsadura akustikoa pairatzen. Hori da Eusko Jaurlaritzaren Garraio sailak argitaratutako txosten baten ondorioetako bat. Hain zuzen, zirkulazioak herritarrengan duen eragina aztertu dute, kutsadura akustikoa eta ibilgailuen emisio kutsakorrak aintzat hartuta. 2019an 10.000 biztanletik gorako udalerrietan bildutako datuak dira argitaratu dituztenak.

Txostenaren arabera, ibilgailuen zirkulazioak (errepideetakoak, trenenak, hegazkinenak edo itsasontzienak) gehiegizko kutsadura akustikoa sortzen du zaratak 55 dezibelioak gainditzen dituenean. Hain zuzen, zarata maila hori etxebizitza batean une oro telebista bat bolumen normal batean piztuta izatea bezalakoa izango litzateke. Horrela, Gipuzkoan 301.885 pertsona zeuden egoera horretan 2019an. Kaltetutako pertsona gehienak Bizkaian zeuden (419.126); Araban 149.826 pertsona zeuden egoera horretan. Donostian, 43.500 lagunek pairatzen zuten 2019an 55 eta 59 dezibelio arteko kutsadura akustikoa, 37.300ek 60 eta 64 dezibelio artekoa, 20.000k 65 eta 69 dezibelio artekoa eta 2.600 zeuden egoera okerrenean, 70 eta 74 dezibelio arteko kutsadura akustikoa pairatzen; ez zuen inork pairatzen 75 dezibeliotik gorako kutsadura akustikoa. Hiriko erdigunean zirkulazioa gutxitzeko, udalak Datorren Donostia plana aurkeztu zuen joan den astean.

Hiriburuei erreparatuta, Bilbon 20.000 bizilagun ari ziren 2019an 70 dezibeliotik gorako kutsadura akustikoa, eta Gasteizen 4.100.

Kutsadura atmosferikoa

Ikerketaren arabera, zirkulazioaren emisio kutsakorrek 800 bizitza urte galtzea eragin zuten 2019an EAEko hiriguneetan, baita urtean bronkitis kronikoaren 118 kasu, arnas sistemako edo bihotzeko arazoengatik 214 ospitaleratze, bronkodilatzaileen edo bestelako medikamentuen 6.140 errezeta eta 22.000 eztula egun eragin ere. Era berean, emisio kutsakorrek hiriguneetan 163 milioi euroko eragin ekonomikoa izan dutela ondorioztatu du txostenak.

Ategorrietan eta Bilboko Mazarredo zumardian jarritako neurgailu batzuetatik hartu dituzte datuetako batzuk, eta ondorioztatu dute 2004an —antzeko beste neurketa bat egin zenean— baino kostu gutxiago eragin dituela kutsadurak.

Bestalde, ibilgailuen pilaketek 210 milioi euroko gainkostuak sortzen dituztela ondorioztatu du txostenak, eta EAEko hiru hiriburuez gain, honakoak dira pilaketa gehien jasaten dituzten zonak: Donostia eta Bilbo lotzen dituen A-8 autobidea, Donostia eta Gasteiz lotzen dituen N-I errepidea, Donostiatik Iparraldera doan errepide zatia eta Bilbo Kantabriarekin lotzen duena. Auto pilaketek istripuak eragiten dituzte sarritan, eta, ildo horretatik, ikerketaren arabera, istripuen artatzeek sortutako kostuak —osasungintzako langileen kostuak aintzat hartuta— 544 milioi eurokoak izan ziren 2019an, txirrindularien istripuak ere kontuan izanda. Datu adierazgarria da, Osakidetzaren aurrekontu osoa 3.333 milioi eurokoa baita.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.