Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Udala
Hiria

Mugikortasun eredu berriak bere bidea hasi du

Eneko Goia alkateak eta Pilar Arana Mugikortasun eta Garraio zinegotziak azaroaren 19an aurkeztu zuten 'Datorren Donostia' plana, "hiriaren berrantolaketa integralerako planteamendu" gisa. Ordea, nola geldituko da hiriko mugikortasuna plana aplikatzean?

aparkaleku Erdialdeko aparkalekuetan auto ilarak sortzea saihestu nahi dute. (Argazkia: Beñat Parra)
Beñat Parra @ParraBenat
2021/12/03

Europako beste hainbat hiritan egiten ari diren moduan, Donostian emisio baxuko zonak sortzeko lehenengo pausoak ematen ari dira. Hain zuzen, Europako irizpideak jarraituz, Espainiako Diputatuen Kongresuak maiatzean onartu zuen Aldaketa Klimatikoaren eta Trantsizio Energetikoaren legea. Horren bidez, 50.000 biztanletik gorako hiriek emisio baxuko zonak sortu beharko dituzte 2023rako.

Datorren Donostia planak hiriko erdiguneko emisioak eta auto pilaketak saihestea du helburu, baina Pilar Arana Mugikortasun eta Garraio zinegotziaren arabera, aipatu legetik harago doa: “Plana duela bi urte hasi ginen lantzen, hiriaren mugikortasunak planteamendu berri bat behar zuela uste genuelako. Ez da soilik emisioen kontua, helburua hiri eredu zehatz bat lortzea baita”. Hain zuzen, Aranaren hitzetan, “oinezkoen, txirrindularien eta garraio publikoa erabiltzen duten herritarren mugikortasuna hobetzea” du hizpide hiri eredu zehatz horrek. Horrez gain, emisio baxuen eremua 2023rako sortu behar bada ere, zinegotziak zehaztu du ez dela bere osotasunean aplikatuko ordurako: «Datozen 20-30 urteetara ari gara begira, prozesu luze eta etengabe bat izango da”.

pilar arana

PIlar Arana, Donostiako Udaleko Mugikortasun eta Garraio zinegotzia.

Abiapuntu gisa, Parte Zaharrerako eta Erdialderako proposamen zehatzak diseinatu ditu udalak, besteak beste, Erdialdean Bertakoen Lehentasuneko Eremua sortzea, Askatasunaren hiribideak bidegorria izatea ahalbidetzea eta Bulebarreko zirkulazioa arintzea. Era berean, Aranak azaldu du “oinezkoentzako gune berriak” sortuko dituztela planari esker: “Antiguako tunelaren inguruan berdegune berri bat, Zurriola pasealekuaren amaieran beste berdegune bat, Arabako parkea eta Loiolako Erriberako Oroimenaren Lorategia hobetzea eta handitzea, adibidez. Eta, planteamendu honekin, bidegorri ibilbide berriak ere ateratzen dira”.

Hala ere, plana eztabaidara irekita dagoela gogorarazi du zinegotziak: “Hiriko mugikortasunean zeresana duten eragile guztiekin hitz egingo dugu, baita planari bere ikuspegia eman nahi dioten guztiekin ere. Dagoeneko hasi gara alderdi politikoekin, eta datozen sei hilabeteetan gainerako eragileekin hitz egingo dugu, hiriaren neurrira egindako plan bat egiteko”.

Bestalde, Aranak azaldu Parte Zaharretik eta Erdialdetik hasi direla “nonbaitetik hasi behar zelako” eta “zentzuzkoena” zelako: “Parte Zaharrean planteamendu honen oinarria aspaldian dago abian, eta Erdialdean duela urte batzuk prozesu hau ‘erraztuko’ duten aldaketak hasi dira egiten”. Hala ere, Datorren Donostia “hiri osora” iritsiko dela nabarmendu du: “Auzo edo eremu guztiek izango dute horrelako proposamen bat, auzo bakoitzaren berezitasunak kontuan hartuta”.

Plana hiriaren Erdialdetik eta Parte Zaharretik abiatzeak, ordea, gainontzeko auzoetako trafikoa areagotzea eragin dezake, baina, Aranaren ustez, ez da halakorik gertatuko: “Ohitura aldaketa bat bilatzen dugu, garraio publikoaren erabilera bultzatuz (topoak zerbitzua zabalduko du eta autobusen zerbitzuaren kalitatea hobetuko da), bizikletaren erabilera erraztuz eta oinezkoentzako ibilbide erosoagoak sortuz. Gainera, auzoek ere Bertakoen Lehentasuneko Eremu propioak izango dituzte”.

illunbe

Illunbeko aparkalekua eta doako autobus zerbitzua oporraldietan jartzen jarraitzeko asmoa du udalak. (Argazkia: Inaxio Esnaola Aranzadi)Inaxio Esnaola



Aparkalekuak hizpide

Erdialdeko aparkalekuak dira planaren ardatzetako bat, gaur egun auto pilaketa handiak sortzen baitira Erdialdeko kaleetan, bai lur azpiko aparkalekuen sarreretan zain egoten direnengatik eta bai kalean aparkatzeko leku bila dabiltzanengatik. Ordea, Bertakoen Lehentasuneko Eremua sortuta ere, Erdialdean “behar duen edonor” sartuko da, Aranaren hitzetan. Aldiz, oraindik ez dituzte zehaztu nork behar duen eta nork ez duen behar erabakitzeko irizpideak: “Eragileekin egingo den lanarekin zehaztuko dira”.

Hala ere, auto pilaketak saihesteko hartuko dituzten neurri batzuk azaldu ditu: “Aparkalekuetara aparkatzeko lekua daukaten autoak soilik sartu ahal izango dira. Teknologia berrien bidez edukierak neurtuko dira, erreserba sistemak jarriko dira abian, eta lekua ez daukan autoak ezingo du ilara batean itxaron zirkulazioa eragozten, ezta aparkatzeko leku bila hiritik bueltak eta bueltak eman ere”.

Aparkatzeko arazoari aurre egiteko neurri bat Illunbeko behin-behineko aparkalekua eta doako autobus zerbitzua behin betikotzea izan daiteke. Ordea, Aranak dio “oraingoz” ez dagoela “aurrekonturik” horretarako, nahiz eta “Aste Santuan eta udan berriro jartzeko asmoa” duten. Era berean, aurrerago halako aparkaleku gehiago sortzeko atea ireki du zinegotziak: “Etorkizuneko aparkalekuak aztertuko dira, plana garatzen den ahala”.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.