Garberako biribilgunea egokitzeko proiektua kritikatu du Elkarrekin Donostiak
Donostiako Udal Gobernuak hilabete hasieran onartu zuen Garberako biribilgunea egokitzeko proiektua. Elkarrekin Donostiak erabakia kritikatu du, eta aste honetako udal batzordeetan interpelatu du udal gobernua. “Jarduera honek ibilgailu pribatuaren erabilera sustatu eta hurbileko merkataritzan eragin negargarria eragiten du”, adierazi du Haizea Garai zinegotziak.
“Biribilgunearen inguruan zenbait jarduketa egitea aurreikusten da, merkataritza gunea handitzeak zirkulazioa handitzea aurreikusten baitu. Bide sareak ibilgailu dentsitate handiagoa bere gain hartu ahal izateko toki horretan egin beharreko lana ez da hiriko mugikortasun iraunkorrerako hobekuntza bat. Mugikortasun iraunkorraren aurkako jarduera da, ibilgailu pribatuen zirkulazioa handitzea ahalbidetuko duelako, horien erabilera murriztu beharrean”, azaldu du Garaik.
Horrekin batera, ingurumenaren kontrakoa dela gaineratu du Elkarrekin Donostiako zinegotziak: “Zirkulazioa handitzeak CO2 emisio gehiago eragiten ditu, eta, beraz, ez ditu betetzen udal gobernuak berak duela bi urte klima larrialdiaren deklarazioarekin eta horren ondoriozko ibilbide orriarekin planteatu zituen neurriak; izan ere, gogorarazi nahi dugu, egungo automobilen desplazamenduen %50 garraiobide jasangarriagoetara pasatzea aipatzen zela, batez ere, oinez ibiltzeari dagokionez”.
Garaik nabarmendu du jarduera horrek familia askoren iraunkortasun ekonomikoari ere eraso egiten diola. “Garbera zabalduta bultzatzen ari den merkataritza eredua hurbileko merkataritza itotzen duen eredua da, eta ondorio kaltegarriak ditu denda txikien eta familien bizitzaren iraunkortasunerako, eta hurbileko establezimendu horien galera, galera ere da auzoen bizitasunarentzat”.