ETSk Loiolako Erriberako aldagunea eraikitzeko lizitazioa onartu du
Eusko Trenbide Sareak (ETS) lizitaziora atera du Loiolako Erriberako aldagunea eraikitzeko proiektua, milioi bat euroko aurrekontuarekin eta gehienez 24 hilabeteko epearekin. Proiektuak Euskotrenek ustiatutako topoaren linea bertan lotuko duen geltokia diseinatuko du, baita Renfek oraingoz erabiltzen duen aldiriko trenbidea ere.
Proiektuaren inplikazio ezberdinengatik, joan den maiatzean Eusko Jaurlaritzak, Aldundiak eta Adifek lankidetza hitzarmena sinatu zuten, hiru erakundeen finantziazioa barne hartzen zuena, aurrekontuaren % 33ko ekarpenarekin, hau da, 12 milioi euro bakoitzak.
Jarduera eremua Euskotrenek Loiolako Erriberako Adif linearen gainean egindako linearen bidegurutzean dago, Zorroaga pasealekuaren kanpoko ertzean, Amara Berri auzoaren ekialdeko muturrean eta bizitegi garapen berriaren hegoaldean. Gaur egun, topoa Renfek operatutako linearen gainean perpendikularki gurutzatzen den arren, ez dago geltokirik, ezta geralekurik ere bi trenbideetan. Bukatutakoan, trukagailuak erabiltzaileen mugikortasuna erraztuko du bi trenbide-ardatzen artean.
Halaber, aldagune berriak Adifeko trenbideen zati bat estaliko du nasa berrietan zehar, geltokiari argia eta aireztapena emateko, eta Bartzelona etorbidetik beste sarbide bat emateko.
Sarrerarako sarbide nagusia Zorroaga pasealekuaren ekialdeko espaloitik egingo da, eta bertatik ETSren nasetara igoko da eskaileren eta igogailuen bidez, edo Adifen nasetara jaitsiko da igogailuen eta eskailera finkoen bidez. Adifen nasetara bigarren atari batetik ere sartu ahal izango da, Bartzelona etorbidetik.