Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinemaldia
Zuzendari Berriak

'Brûle le sang': Niza turistikoaren dendaostean geratzen dena

Xalba Ramirez @xalbaram
2024/09/21

“Nizako langile auzo batean, komunitate georgiarreko pertsona ezagun bat erail dute, mafioso errusiar batekin konfundituta. Hildakoaren semeak, Tristanek, apaiz ortodoxoa izan nahi du, eta bere ama atsekabetuaren sostengu bakarra da. Tristanen anaia nagusiak, Gabrielek, iragan istilutsua du, eta luzaroan erbestean egon ondoren, mendekatu eta familiaren ohorea berrezartzeko itzuliko da”. Sinopsi horrekin, erdia egina du Akaki Popkhadze zuzendariak. 

Gidoi horri topikoetan erori gabe eustea zaila den arren, ederki eramaten du aurrera Brûle le Sang Popkhazadek, mendekuari bere bidea erraztuz. Noski, mendeku batek beste mendeku bat dakar, eta konturatzeko, Nizako mafia guztiak nahastuta topatzen ditugu: frantsesak, bulgariarrak, errusiarrak eta georgiar gizajoak.

Familiaren drama erakusteaz gain, georgiar komunitate barruan dauden bi komunitateren arteko talka da filmaren muina: tradiziora eta erlijiora lotuta dagoena, batetik, eta krimen antolatura lotuta dagoena, bestetik. Hain zuzen, Gabriel anaia zaharrenak, hamar urte darama etxetik kanpo, droga mugitzen zuela eta. Oraindik, inork gutxi barkatzen dio komunitatean trapitxeatzen ibiltzea, aitaren hiletan ere ez.

Gizonak gizonarena egiten

Lau eszena biblikotan banatzen da filma, eta aldrebestu baino ez da egiten eszena bakoitzean. Ikusten duguna lehendik ere ikusi dugu: gizonak gizonarena egiten. Honi faborea egiteko jipoi bat hemen, hildako bat han, beste hildako bat hemen… Ez da film odoltsua, baina azkar igotzen da biolentzia maila.

Gizonen emozioak gizonki erakusten dira: soilik amorrua eta erra. Ez da tristeziarik, inor ez da erortzen, inor ez da zaurgarria. Denak gogorrak.

Ez da errepresentazio hutsa. Tamala den arren, Europako ekialdeko gizontasun ereduan arrakala gutxi (oso gutxi) topatzen dira oraindik. Levan Akinen Da cven vicekvet (And Then We Danced) filmean ikus dezakegu ederki. Eta topikoetan erori ez gaitezen, Europaren mendebaldean, ekialdean, hegoaldean eta nahi beste latitudetan, ez gaude suzirietarako ere.

Filmaren kolorea da nahasi egin nauen bakarra. Golden hour konstante bat, bideoklip frantsesaren dardara prefabrikatua. Baina akaso hori dugu mezua: Niza turistikoaren dendaostean geratzen dena; drogak eta biolentzia.

A, noski, eta gizonek gizonarena egin ostean geratzen dena: ama, etxeko sukaldean, bakar-bakarrik. 

 

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.