Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Ander Makazaga Conde, ZINEA ATARIA

Itxurosoa bezain engainagarria

zinea Zinea @Zinea_eus
2024/10/18

LA INFILTRADA

Zuzendaria: Arantxa Etxebarria · Urtea: 2024 · Herrialdea: Espainia

Joan gaitezen zuzenean harira. Zertara dator uneko aktore mainstream-ak erabili behar hori? Harrigarria egin zitzaigun Imanol Arias gaztea etakide bat interpretatzen ikustea —Mikelen heriotza (Imanol Uribe, 1984)—, edo, berriki, Luis Tosarrek Juan Maria Jaureguiren hiltzailea eta Blanca Portillok haren emazte Maixabel Lasa —Maixabel (Iciar Bollain, 2021)— haragitzea. Bada, Arantxa Etxebarria zinemagile bilbotarraren La Infiltrada film berrienean Tosarrek berak errepikatuko du aktore taldean, Diego Anido, Victor Clavijo, baina batez ere, Carolina Yusterekin. Zortzi urtez ETAn barneratuta egon zen Polizia Nazionaleko agenteari aurpegia eta gorputza eskaini dizkio Yustek, Aranzazu Berradre Marin ezizenez batailatutakoari.

Generoko filmen kanonari buelta emanda emakume bat jarri du Etxebarriak erdigunean, eta aurten bertan estreinatutako Andrea Jaurrietaren Nina–rekin gertatu bezala, horien errepresentazio zinematografikoen berrirakurketa eginez, thriller feministak egiteko beharraz hitz egingo digu, egiterik badagoela aldarrikatuz. Infiltratutako emakumezko agentearen buruhausteei —etakideekin bizikidetza, kasua uzteko tentazioak, gainezka egitearen beldurra, erailketak, presio psikologikoa…— eman die bide Etxebarriak, eta hauxe du, bederen, filmak aldarri eta txalogarri.

Film poliziako bat da, erritmo narratibo bizia duena. Tentsioa une oro, intriga, eta batez ere, pertsonaia nagusiaren barne gatazka ditu motore. Beroaldi bete-betean iruditu dakiguke zinemagile bilbotarraren pelikulak harrapatuko gaituela; kontakizun epiko bat dakar, istorio existentzial bat, zirraragarria ikus-entzulearentzako. Hala izan zitekeen, baldin eta gertuko dituen Maixabel edo Patria eta La linea invisible telesailekin gertatu bezala, dakarren zuzentasun narratibo eta politikoarekin konformatuko bagina.

Baina testuingurutik guztiz kanpo dagoen istorioko protagonista da Yuste, garaiko (90eko hamarkada) egoera soziopolitikoari, gizarteko hausturei eta erronkei sakontasunik ez baitie Etxebarriak emango. Arrotza, laua eta, nolabait, hotza irudituko zaigu zinemagile bilbotarrak erretratatutako Euskal Herria, eta batez ere, Donostia.

Funtsean, itxurosoa bezain engainagarria da La Infiltrada, eta ez dio aparteko ekarpenik egingo Euskal Gatazka lez ezagun den gaiari. Azken hamarkadan ezagun egin dira gisako ekoizpenak, gure herrian urte luzez pairatu dugun gatazka armatua erdigunean jarriz, zauriak estali, memoria babestu edota bizitako mina plazaratzea helburu dutenak. Noski, aski garrantzitsua da gaia berrartzea, arrakalak bistaratzea eta zinemaren (artearen) bidez kontatu gabeko istorioak kontatzea, baina hainbat modutara egin daiteke, eta zaila da asmatzen zeinek funtzionatuko duen.

Gehigarria

Azala_gabonak_2025_web

Gabonak 2025

IKUSI

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.