Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ines Arrue Unanue, ZINEA ATARIA

Edertasuna, besterik ez

PARTHENOPE
zinea Zinea @Zinea_eus
2025/01/10

PARTHENOPE

Zuzendaria: Paolo Sorrentino · Urtea: 2024 · Herrialdea: Italia

Sorrentinoren azkenak Napoli hiri italiarra du ardatz. Erromarekin bezala —La grande belleza (2013)—, lanerako indar nagusia duen edertasunaren alde egin du berriro. Izenburuak Parthenope sirenari egiten dio erreferentzia, mitologikoki zuzendariaren jaioterria den horren fundazioarekin lotuta dagoena. Hain zuzen, hiriari eskainitako begirada da filma, bere kaleak bezain bizia, oparoa, eta distiratsu adina dekadentea.

Hala, Parthenope izeneko protagonistaren bizitzaren bidaia luzea jaso du bertan, jaio zenetik (1950) gaur egunera arte. Ustez, inolako heroismorik gordetzen ez duen epopeia femenino bat, grina gogorrez gainezka dagoena: askatasuna, sedukzioa, mina, galera, Napoli eta maitasunaren aurpegiak, izan benetako baina alferrikakoak direnen horiek eta baita adierazi ezin direnak ere, egotzi dioten horren aurrean —gaztea, ederretan ederrena, isila— bere identitatea deskubritzeko borroka etengabean ari den emakumearen begirada eta bizipenetatik.

Caprin igarotako uda perfektu bat, gazteen berezko lotsagabetasuna, irrikak, desirak, eta guztia irauliko duen tranpa bat. Eta gero beste guztiak: napolitarrak, gizon-emakumeak, behatuak zein maitatuak, etsia hartuak eta biziak, bizitzaren malenkonia olatu eta ironia tragikoak.

Parthenope–k ondo baino hobeto azaleratzen du bere lehen erdian gizakiak gaztetasunarekiko eta edertasunarekiko duen lilura zentzugabea, eta baita nola sorginkeria horrek pertsona goratu eta kondenatzen duen ere. Baina, puntu hori igarotakoan, zaila da filmak kateatzen dituen gorabeherak zein horiek justifikatzeko hartzen dituen errondak ulertzea. Agerikoa da zuzendariaren kezka eta filiak —edertasuna, existentzialismoa, emakumeak, musika— ez direla berritu, baina sakontasun gutxirekin heldu die oraingoan. Garai berri eta diskurtso berri batzuetara egokitu nahi izan balu bezala, huts egin duen ahaleginean.

Izan ere, edertasun erabatekoaz txunditzeko gai da, baina besterik. Eta filma alderik alde ezaugarritzen duen edertasun plastiko hori bera du arazo: nekez sostenga ditzakeela metrajeak irauten duen 137 minutu horiek. Finean, edertasunaz beste, ezer gordetzen ez duela.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.