Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema kritika
Ander Makazaga, ZINEA ATARIA

Hiltzaile isil bat, portu giroko negozioetan kateatuta

zinea 'Una ballena' filmeko fotograma bat.
zinea Zinea @Zinea_eus
2025/04/04

UNA BALLENA

Zuzendaria: Pablo Hernando · Urtea: 2024 · Herrialdea: Euskal Herria

Paduran, hirigunetik urrun, periferian, girotu zuen Koldo Almandozek Oreina (2017), eta giza naturaz hitz egin zigun bertan, bere lehen fikziozko film luzeari izenburua ematen dion animalia basatia pertsonaien metafora bilakatuz. Donostiarrak sigi-saga uzkurtzen doan ibaiaren tankeran eraikin zuen istorioa, euskal lurraldeetako paisaia ez konbentzionalek/ez-tokiek ere balio narratibo indartsua izan dezaketela erakutsiz. Ur geza, baina, gaziarekin nahastu da orain, Pablo Hernandoren zuzendaritzapean.

Itsasoaren handitasuna hatz puntekin ukitzear direnen erredentzio istorioa ondu du zinemagile gasteiztarrak, beren gorputz, emozio eta iraganeko zaurietatik ihes egiterik ez duten arima bakartiena. Almandozen opera prima-ko ildo poetikoari jarraipena emanez, hondarretan bere azkenetan dagoen balea batek definituko du Bilboko portuan harrapatutako Ingrid (Ingrid Garcia-Jonsson) kontratupeko hiltzaile errukigabea. Narratiboki zein estetikoki, baina, askoz hipnotikoagoa da Una Ballena.

Zientzia fikzioaren, zinema beltzaren eta thrillerraren elementuak uztartzen ditu, eta ia hamarkada batez baztertua izan den Under the Skin (2013) kultuzko lanaren eragin zuzena nabari zaio, lotsagabeki. Jonathan Glazerren proposamena gertuko duenak arin batean egingo du Laura/Scarlett Johansson eta Hernandoren filmeko protagonistaren arteko lotura: arrastorik gabe infiltratzeko eta desagertzeko gaitasun paregabea dute biek, naturaz gaindiko mundu fantastiko batekin duten konexioaren eraginez.

Lehen sekuentziatik bertatik ezarritako tonu eta atmosfera hotz eta arrotzak guztiz bideratuko du gasteiztarraren opera prima-ren norabidea. Kontraargiaren eraginez aurpegia identifikatzerik izango ez dugun figura baten presentzia susmagarriarekin abiatuko da: goitik behera beltzez jantzita dago, besoa altxako du, tiro egin eta badoa. Mugimendu bortitzik egin gabe, patxadaz, erabateko isiltasunez, arrakastatsu burutu du betekizuna. Emakumea kalkulatzailea da oso, zorrotza, Le Samourai-ko (1967) Jef Costello (Alain Delon) hiltzaile mitikoa gogora dakarkiguna; hain zuzen ere, omenaldi txiki bat egingo zaio Jean-Pierre Melville zuzendari frantziarrari, deitura lapurtuko baitio, umilki, Ramon Bareak interpretatu eta portuko jaun bilakatu nahi duen enpresaburuak.

Ingrid sikario isilaren proiekzio formal hermetikoa da Hernandok planteatutako arkitektura bisuala, baita inguruan izango dituen kontrabandista eta negozio gizonena ere. Bada, egungo neo noir-en tendentziari egingo dio so Una Ballena-k, argi-itzalen erabilera bortitzetan sustengatuz —gris eskalak erabat desagerraraziz— eta irudien barneko muntaketa seinalatu(egia)ren aldeko apustua eginez. Planoen argiztapen ilun, itxi eta itogarriek deuseztatu egingo dute sentimentalismo edota humanismo keinu oro, eta portuko espazio erraldoiek XXI. mendeko gizarte kapitalistaren moraltasun zalantzagarria irudikatuko dute.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

Euskaraldia Donostian 2025

Ingurumena
Eguzkitza_parkea

Auditz Akular Eguna antolatu dute larunbaterako Altzan

Euskaraldia
euskaraldia

Jai giro ederrean hasi dute Euskaraldia Donostiako hainbat auzotan asteburuan

Jaiak
erraldoi eguna

Erraldoi Eguna egin dute Antiguan, giro paregabean

Euskaraldia

Abiatu da Euskaraldia dantza eta musika artean

Euskaraldia
'ahobizi' eta 'belarriprest' txapak

Donostiako Euskaraldiko egitaraua, auzoz auzo eta egunez egun

euskaraldia
Euskaraldia_hamaikakoa

Gaur hasiko da Euskaraldia

Euskaraldia
chamorro-agote

«Euskaldun guztiok bateratzen gaituen elementu bakarra da euskara»

Euskaraldia
ramon-goikoetxea

«Espero dugu atleten artean Euskaraldiko gure kamisetek arrakasta edukitzea»

Euskaraldia
esther

«Atzerritarrei euskarazko hiztegi txikiak banatuko dizkiegu»

Euskaraldia
haizea-solagurenbeaskoa

«Euskaraldiko hasierako irrika berpiztu nahi dugu»

Azken bideoak

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.