Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Ines Arrue Unanue, ZINEA ATARIA

Min ematen duten gauzak

zinea Zinea @Zinea_eus
2025/09/19

Sara Fantova zuzendariaren opera prima da Jone, batzuetan, Zinegoak jaialdiaren inaugurazioan aurkeztu zena. Plaza ezin hobea, galdetzen badidazue. Ondoren heldu dira Malagako Zinemaldia —Epaimahaiaren Aipamen Berezia—, D’A Bartzelonako Zinema Jaialdia —Un Impulso Colectivo ataleko garaile— eta Atlantida Mallorca Zinemaldia —Agusti Villaronga DAMA Saria— ere. Iragan ostiralean, irailaren 12an, abiatu zuen filmak bere ibilbide komertziala eta, paraleloan, Donostia Zinemaldiko Zinemira ataleko emanaldien artean ere izango da ikusgai.

Istorio eder askoa, intimoa eta ausarta ondu du Fantovak, bere aitaren garai bateko egunerokoak ezagutzeak emandako bulkadatik abiaturikoa. Inplikazio intimo eta pertsonala, beraz, ikuslea dena aldatzen duen uda horretan murgiltzeko: lehen maitasunean, familiaren hauskortasunean eta aurrera egiteko indarrean.

Bilbo, abuztuan. Jone (20) aitarekin eta Marta ahizpa txikiarekin bizi da. Aitak lana utzi behar izan du bere parkinsonaren ondorioengatik. Aldi berean, Bilboko Aste Nagusiko jaiak hasten dira, eta Jone lehen aldiz maiteminduko da, testuinguru bizi horretan ezagutuko duen Olgarekin. Udako azken egun horiek, maite duen neskarekin bizi duen hilezkortasun sentsazioaren eta aitaren gaixotasunaren ondorioz bakarrik geratzeko beldurraren artean dantzari igaroko ditu protagonistak.

Aste Nagusia, estasia versus etxea, gordea. Errealitate kontrajarri bi, paraleloan aurrera egin eta Joneren baitan bizi direnak. Eta filma markatzen dutenak, noski. Min ematen duten gauzak. Kalean dena da jaia. Etxetik kanpo suziriak daude, musika, zarata… eta etxean oso bestelakoa da burrunba: Aitaren gaitzak aurrera egiten du, kontrolaezin; ama ere aspaldi galdutakoak dira, eta Jone eta bere ahizpa txikia dira gaixotasuna hurbilen bizi dutenak. Behinola zainduak izatetik «zaintzaile nagusi» izatera igaro dira. Ezinbestean, etxetik kanpo bilatu beharko dute etxean apaltzen ari dela dirudien bizi hori, izan maitasunean, desiran, kilima batzuetan eta, zergatik ez, ilearen kolorean.

Eta, emaitzarik onenak ematen dituen formula hutsezinena bezala, kolektiboa da saltsa honen guztiaren hari eroalea. Pantailan zein pantailatik kanpo: batetik, festa handi horren hezurdura diren Bilboko konpartsa kideen lana azaleratuz —Kranbako eta Kaskagorriko kide dira protagonistak—, eta, bestetik, auzolan erraldoi baten gisara eraikitako film gisa aurkeztu duelako: lagunei, auzokideei, tokiko komertzioei, konpartsa kideei eta Bilbo eta Bartzelonako sare oso bati esker egin ahal izan dena.

Esan gabe doa, beraz, film eder bat aurkitzearen gozamenaz haragoko kontu bat dela Jone, batzuetan filmaren ikustaldia. Hautu bat da: kolektiboaren alde, talentu handiko belaunaldi berri baten alde, tokikoaren alde eta, behingoz, bertako begirada batetik irudikaturiko erreferenteen alde.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.