Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinemaldia
73. Zinemaldia, kritika

'Aro Berria': Komunaren koloreak eta iragan posibleak

aro_berria_gorostidi 'Aro Berria' filma.
Xalba Ramirez @xalbaram
2025/09/23

Zuzendari Berriak

Filma: Aro Berria.
Zuzendaria: Irati Gorostidi.

Alemanian, 1967an, Kommune 1 esperientziaren ostean sortu zen RAF talde armatua. Gurean, ordena kronologikoa ezberdina da: lehenik sortu zen borroka armatua (ETA eta Komando Autonomo Antikapitalistak, esaterako) eta gero komunak. Euskal Herrian, hamar urte beranduago abiatu ziren komunen esperientzia hauek, eta ez zen Uschi Obermaierrik izan bertan, eta, beraz, oharkabean pasatu ziren.

Irati Gorostidi zuzendariak berreraiki du Arco Iris komunitatea, lan luze eta zorrotz baten ondorioz. Dokumentaletik gehiago du fikziotik baino, baina ez da dokumental bat. Garai batean murgiltze ariketa bat da detailerik txikiena ere zainduta. Badakizue nola adimen artifizialak argazki zahar batetik abiatuta ingurunea eraiki dezakeen? Artifizialetik ezertxo ere ez duen –eta inteligentetik nahikotxo– proposamen honi esker, hurbildu gaitezke unea ulertzera. 

Trama ez da oso garrantzitsua, baina esaldi bakoitzak irekitzen du gogoeta berri bat: familia egitura desmobilizatzailea dela, heterosexualitatearen baitan penetraziorik eza dela antisorgailu eraginkor bakarra –Oliver Laxek proposatutako metodo tantrikoak ez duela funtzionatzen ziurtatzen du Sara Torresek–, komunitatean bizitzeak zaintzaren ardura dakarrela, Wilheim Reich gizon astunentzat “erakargarria” dela.

Arco Iriseko tailerrek hartzen dute, espero genuen moduan, filmaren pisu handiena. Ez nago ziur denboran, baina bai, behintzat, energian. Halako hipnotismo bat sortzen du, magnetikoa, sorginkeriazkoa, eta, onartzea kostatu daitekeen arren, kuriositatezkoa. Ikusi al duzu inoiz zeure burua trantzean? Beste jendearen aurrean lasai biluzten? Larrua jotzen? Xamurtasuna muturrera eramaten? Zure zein buru egitura jarri duzu zalantzan? Ausartuko al zinateke iraultzaren bat egitera? Txiki-txikia izan arren? 

Lehen begi kolpean, “sekta” gisa gutxietsi daiteke Arco Iris. Kritikatu daiteke bertan ere badirela botere harremanak. Burbuila bat dela. Ameskeria bat, lilura bat, irudikeria bat. Kritika nondik egiten den, horra kritika on baten sekretua. Gorostidik komunaren esperientzia historikoaren azterketa eskaini baino, komuna zaleen irrikara hurbildu gaitu, sentiaraziz, une batez, baietz, beste mundu bat posible dela. 

Garaiak irakurri eta berrirakurri behar ditugu. Iragana ez da uste genuena. Etorkizuna ere, atez ate dago zabalik. Aro Berria-n eskaini zaizkigun kolore bizi guztiak erreskatatzearen alde ni. Fabrikako komite autonomoen sugetik hasi eta Peru Galbetek kantatutako maitasunaren ardoa edateraino. 

Erlazionatutako edukiaIrati Gorostidi: «Gure gurasoen garaiko kezka berdinak ditugu, baina ez dugu sinisten gauzak aldatu daitezkeenik»

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.