Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Bertan behera utz ditzatela topoaren lanak, baina toporik badago, denontzat izan dadila

Felix Perez, Lantxabe Auzo Elkartea
2021/10/01

Donostiako topoaren lur azpiko saihesbide berria 2025erako aurreikusita dago, eta orain beste obra bat egin behar da Euskotrenen sareko salgaien trafikoa mantentzeko.

Euskal Trenbide Sarea (ETS) “ohartu” berri da hiriaren erdialdea zeharkatzen duen saihesbideak (Lugaritz, Bentaberri, Kontxa eta Easo) malda handiak dituela. Malda horiek Bilborako eta Hendaiarako trenbideetan dabiltzan merkantzia trenak erabiltzea eragozten dute (duela urtebete, hiria zur eta lur utzi zuten Zubieta kalean ura eta hondarra aurkituko zituztela konturatu zirenean, zegozkien zuloekin).

Salgaien garraiorako proiektu berria burugabekeria baten gainean eraiki da, eta agian, hirirako onena topoaren lanak gelditzea da, eta berrabiaraztea eragile sozial eta politiko guztiekin adostuta.

Merkantziak garraiatzeko lurpeko adar berri bat gaitzeko, ETSren azterketak bi aukera aurreikusi ditu; baina ‘2. alternatiba’ baztertuta, ETSk ‘1D’ aukeraren aldeko apustua egin du, Errondo kaleko egungo irteeratik (lur azpitik), topoaren egungo trazadurarekin lotuta, Morlans/Errondo pasealekuan, Anoetarantz, eskuinerako bihurgune baten trazaduraren bidez, hori ere lurpean. 1D izeneko irtenbide horrek, 14,5 milioi euroko kostua izango luke, lizitazioaren oinarrizko aurrekontuaren arabera, BEZa barne, eta 24 hilabeteko egikaritze epea. Merkantzien adar horrek Lugaritz-Errondoko egungo tunela mantentzea dakar.

2016ko otsailaren 3an, Aieteko Topalekuan, Lantxabek egindako alegazioak entzun zituzten ETSko zuzendaritzako Julian Ferrazek eta Gorka Eraña komunikazio zuzendariak: Lantxabek Lugaritz Mirakontxa-Easo saihesbidearen aurka, autobus garraiatzaileen alde, eta erreferendum bikoitza ezarri behar zela; Donostiako herritarrei galdetzea ea topoaren saihesbidearekin ados dauden, eta hala balitz, auzotarrei galdetzea ea Aieten nahi duten geltoki bat.

Bagenekien ETSren zuzendaritzak ez zituela gure alegazioak onartuko. Era berean, egungo Hegoaldeko saihesbideak (LugaritzAmara) erdialdea zeharkatzen duen bidea zerbitzuan sartzean, bidaiarien zirkulazioa galduko lukeela jakinarazi zuten. ETSkoek Lugaritzeko adarra Amarara salgaien trafikorako bideratzeko aukera aztertu zuten, eta onartu egin zuten topoaren erabileraren emaitzak onak zirenean, eta Aieten eskaria handitzen zenean, adar hori bidaiarientzat ere erabil zitekeela.

Lugaritzeko egungo tunelaren parean, parrokia eta kultur etxearen artean geltoki bat eraikitzeaz hitz egin zen dagozkion ingeniaritza lanekin, eta horrela, adarra bidaiarientzako ere erabil zitekeen, Aiete hiriko eta probintziako gainerakoekin lotzeko.

Bost urte geroago, salgaien trafikoaz hitz egiten da berriro. Lasartetik datozen bidaiari trenak Bentaberriko geltokirantz joango dira, eta merkantzia trenak Lugaritzeko tunel zaharretik Errondo eta Anoetarantz. Topoaren saihesbidea amaituko al da egunen batean? Salgaien adarrak bidaiariak garraiatzeko balioko du etorkizunean?

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.