Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Historikoa

Xabier Vazquez Xabier Vazquez https://twitter.com/XabierV
2021/12/10

Donostiako Udalak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak autobusen inguruko hitzarmen “historikoa” saldu dute. Bidaiariak direla eta, Dbus eta Lurraldebus eskumen lehian izan dira. Ustez, Lurraldebusek bidaiariak herri batetik bestera eraman beharko lituzke, baina maiz Donostia barruan mugitzeko erabili ohi dugu, batez ere Gipuzkoako txartel bakarra atera zenetik. Horrek eragina du konpainia bakoitzaren irabazietan eta zerbitzuen planifikazioan.

Behin-behineko konponbide gisa, Mugiren hastapenetan, bi erakundeek konpentsazioa sinatu zuten, Lurraldebusek Dbusi “lapurturiko” bidaiarien ordainetan. Etorkizunerako erronka, baina, zerbitzuan lehian aritu beharrean, elkarren osagarri bihurtzea zen. Zoritxarrez, ez da horretan pausorik eman. Are, duela urte batzuk aldundiak konpentsazio hori ordaintzeari utzi zion. Duela gutxi, lehengo adostasuna berreskuratu dute. Alkatearen esanetan, lehengora bueltatze hori “historikoa” izan da. Ulertu nahi dut historiko horrekin esan nahiko zuela dagoeneko ikusia genuela.

Aipatu berri dudanak baino oihartzun handiagoa izan du, noski, erdigunerako trafiko zirkulazioaren aldaketak. Kasu honetan ere, “historikotzat” saldu zaigu. Oraingoan behintzat bada aurrerapauso bat, txikia bada ere. Funtsean, orain arte egindako gauzen (onen zein txarren) kontsolidazioa da; hor zehar egindako esperientzia batzuk hartu (Bartzelonan eta abar) eta Donostiako egungo errealitateari jantzi dizkiote.

Auto kopuruaren gakoetako bat aparkaleku eskaintza da. Bertakoentzat itxi duten horretako lurgaineko aparkalekuak egun bertakoentzat dira; zaharrak berri, beraz. Egun apenas dago lur gaineko errotazio aparkalekurik. Lurrazpiko aparkalekuei dagokienez, eremu itxiaren ertzetan daudenak mantenduko dira (berriak eginda). Hau da, aparkalekuetara joateko kale nagusi horietan, aurrera baino, atzera goaz; erdiguneko aparkalekuak bertakoentzat gorde beharrean, errotazioko berriak atondu dira.

Aparkalekuaz gain, erdigunetik pasatzeko beste arrazoietako bat ekialde-mendebalde ardatza da. Hor etor daiteke aldaketa nagusia, Askatasun hiribidea eta San Martin kaleko bere zati paraleloa autoarentzat ixtea aurreikusi baita. Bizikletak irabaziko lituzke bi ardatz horiek. Eta garraio publikoa zein oinezkoen ibilbide berriak prestatuko lirateke. Ikusi behar autobusekin asmatzen den. Dena den, Kontxa autoentzat ixteko asmoa dagoenik ez dirudienez, auto trafiko handi bat Bulebarrera pasako litzateke, aparkalekuetara doazenekin batera.

Berebiziko ekimen apurtzailea izan gabe ere, hitz ederrez hornitu dute proiektua. Behintzat diskurtsoa hedatzeko balio du, halako edukiak jendartean errotu, eta atzera bueltarik izan ez dezaten. Baina ondo legoke egitasmo historiko horien artean, erdiguneko parkintzarrak eta Kontxako auto jarioa bai bihurtzea oroitzapen historiko.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.