Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Urketaria korrontearen kontra

2011/01/25

Jon Markel Ormazabal, musikaria

Antropologian maiz aztertu izan da jaiaren alderdi sinbolikoak duen garrantzia. “Aztarna sinboliko” handia dago festen muinean eta badakigu jaietako errituen bitartez gizarte ereduak aldatu eta berriz sortzen direla. Noiz utzi genion mundua haurren begiekin begiratzeari? Bizitzak ospakizun alai bat izan beharko luke, zalerik zaleenentzat “jai handi maitagarri bat”. Baina ez da. Pertsona –animaliaren sena–  norbanakotik –segurtasun-egonkortasuna– erauziz gero, elkarren kontrajarri dabilzkigu. Eredu patriarkalak ezarritako heziketak pertsona nortasunez hustu digu… eta ezin aurkitu gabiltza. Eskerrak oraino jaia dugun bizitzaren kontraesanak lixeritzeko pilula filosofiko. Telebistari beha eman dut egun osoa, hiriko jaiari buruzko irudi oro gorde asmoz. Eta ikusitakoak zera berezi bat sortu dit: danborra jo eta jo ari zen morroia. Ez zuen, ordea, irribarrerik ahoan. Are, hiriaren delako santuaren gisan, ipurmasailean gezia zuela iduri zuen. Gaurko egunez danborra jotzea erritua dugu, ados. Ekite zeremoniatsua, hala da. Baina transzendentalegi jartzen direnek gogaitzen naute. Gainontzekooi haur-begiak ebatsi beste xederik ez dutela dirudi. Bai, beren konpainiak kalea zeharkatzean ukalondoaz hormaren kontra xaflatzen zaituzten horietaz ari naiz. Militarrak bailiran aizue! Hori da hori eltzean gatzik ez eta, gainontzekooi ipurdian hatza sartu nahi izatea. Zalantzak ditut jaiaren jatorri adarjotzailearen jabe ote diren, jaiaren funtzioa ezagun ote duten. Jaiak beti du erritotik, baina gehiago behar du izan bizitzaren parodia sanoa. Haginetako mina ere, errituen antzera, nork berea. Gure eguneroko jokaera kontraesankorren zergatiak ulertu nahi izateko adorea behar dugu, eta hala, jaia gure bizitza pertsonaleko gaitzez isolatu eta barruan zer dugun ikusteko erritu izan daiteke. Ipurterreak beti ipurterre, beren zulotik begira jarri arte. Norbaitek anima beharko! Ordena sozialaren isla ere badira jaiak. Danbor-jole ipurterrearen ondoren, Gaztelubide elkarteko irudiak azaldu dira telebistan. “Hau esportatu behar ere”, pentsatu dut nire gogorako; eskerrak Haur Danborrada dugun. Lehen begiradan berrogeita hamarretik gora gizonezko eta hiru emakume, hirurak zerbitzari. Ez dira, ez, oholtza gainean kantinera arituko. Edozein antropologok esango digu jendartean aldatzen zailena oinarri sinbolikoa dela, eta oraindik orain, jaietan agerian geratzen dira jendartean oraindik ere oso sustraituak dauden mugak. Izan ere, gizarte ereduen arteko borrokaren aurpegietako bat da jai ereduen artekoa. Gure agintariek zein ekitalditan parte hartu eta zeintzuk sostengatzen dituzten da gakoa. Azalpenik ez du behar. Iraganean ez dago garenaren esentzia, etortzearen emaitza garela idatzi zuen berriki Beñat Gaztelumendik. Kultura aldakorra da, fluxu bat, eta oraindik orain urketaria korrontearen kontra dabil. Telebistan, Sansebastianen ondorengo albistea, burkaren erabilpenaren gainekoa izan da.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.