Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Metroa ala satorra? Natura eta gure poltsikoak alferrik zulatzen

Topoaren igarobidearen lanak egiten ari dira Morlansen. (Argazkia: Haritzalde) Topoaren igarobidearen lanak egiten ari dira Morlansen. (Argazkia: Haritzalde)
Haritzalde Naturzaleen Elkartea
2018/12/14
Broma iruditu arren eta handikeria ematen badu ere, gauzatzen ari dira. Naturan eragindako kalteen eta kontrako iritzi orokorraren gainetik, kontraesanez beteriko proiektua aurrera doa. Lurzorua ez ezik ekonomia eta partaidetza bidezko demokraziarekiko sinesmena ere zulatzen ari dira.
Topoaren igarobidearen lanak egiten ari dira Morlansen. (Argazkia: Haritzalde)

Topoaren igarobidearen lanak egiten ari dira Morlansen. (Argazkia: Haritzalde)

Metroa Donostian? Barre egingo genuke oraintxe bertan hiria zulatzen arituko ez balira. Handikeria ematen badu ere, gauzatzen ari dira. Kontraesanez beteriko proiektua aurrera doa naturan eragindako kalteen eta kontrako iritzi orokorraren gainetik. Lurzorua ez ezik ekonomia ere zulatzen ari dira, baina partaidetzan oinarrituriko demokraziarekiko genuen sinesmena ere bai. Inpaktuak baino gehiago, lehentasun eta koherentzia kontua da. Klima aldaketaren aurkako estrategia bolo-bolo darabilen udalak, Dbus goraipatzen duen berak, argilun gehiegi dituen proiektua bultzatu du. Autobus elektrikoen alde apustu egin dutenean, 28. lineako ibilgailu ultramoderno beltza lekukoa izanik, Dbuseko konpetentzia zuzena den metroa ezartzeko bidean dira. Hiri ertain eta txikiei begira adituek autobus elektrikoa etorkizuna dela diote. Irizar eta CAFek oso argi dute, merkatu horretan buru-belarri sartu direlarik. Izan ere, autobusek ez dute azpiegitura berezirik behar, eta mantentze-lana ere askoz erraza eta merkeagoa da. Inpaktuak askoz txikiagoak dira, ekonomikoak zein ingurumen gainekoak. Era berean, kontraesana da berotegi efektuko gasen isurketen murrizketa bilatzen dela esatea, behar ez ditugun lanetan CO2 tona pila sortzen ari diren bitartean. Gerora, auto pribatuaren erabilera murriztuko balitz ere, zenbat urte beharko lituzke metroak obra-fasean isuritako gasak konpentsatzeko? Metroa ez da lehentasuna. Topoa, dagoeneko, hirigunera iristen da, Easo plazara. Hain garrantzitsua den Renfe-Euskotren intermodala aldiz, abiatu ere ez da egin. Oraindik «aldirikoak» Mugi txartela sisteman noiz sartuko zain gaude. Renfeko trenetan sartzeko irisgarritasuna edo topoak oraindik trenbide bakarreko zatiak dituela, edo biek ibilbidean zer hobetu badutela aipatu gabe, segurtasunean ere hutsune nabarmenak daude. Adifek zenbat inbertitu du erabiliena den gertuko trenbide sarean? Zenbat hobetu dira denborak eta maiztasuna? Elbarritua bazara jai duzu. Pertsonak ez dira helburu, obra inguruko negozioak baizik. Bestela, zergatik gastatzen da egunerokotasunean horren jende gutxik erabiliko duen abiadura handiko trena bezalako proiektu handitan dirutza, eta gehienon bizi-kalitatean eragin zuzena duten besteetan ez da apenas inbertitzen? Zergatik ez hobetu ondo funtzionatzen duen topo eta autobus sistema, metroan hainbeste diru xahutu ordez?

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.