Topoaren Bentaberriko geltokiko trenbidea amaitu dute, Donostiako hiru geltokietatik lehena

Euskal Trenbide Sareak (ETS) trenbidearen muntaketa amaitu du Bentaberriko geltokian, topoaren Donostiako saihesbideko hiru geltokietatik lehena. Imanol Pradales lehendakaria eta Susana Garcia Mugikortasun Iraunkorreko sailburua Donostian izan dira gaur, Eneko Goia alkateak ere parte hartu duen bisita batean.
Geltoki berri horrekin, Lugaritzeko egungo terminaletik Bentaberrira bitarteko bide bikoitzaren egikaritza osatu da, Antigua auzoari zerbitzua emango diona. Zifrei dagokionez, saihesbidearen 4,2 kilometroetan 8.400 metroko trenbidea beharko da, hau da, 907 tona altzairu, eta guztira 10.500 trabesa hormigoi. Azpiegitura berriaren lehen zatiaren 2.140 metroetatik (Lugaritz-Mirakontxa), ezkerreko bidearen 1.690 metro eta eskuineko 1.340 metro muntatu dira.
Bisitan, lehendakariak nabarmendu du, behin martxan jarrita, trenbide saihesbide berriak “milaka pertsonaren bizi kalitatea hobetzen” lagunduko duela, eta Donostia “mugikortasunaren abangoardian” jartzen duela.
“Trenbide eskumen guztiak ditugunetik, Donostia aitzindaria izango da lehen mailako hurbileko tren sarea osatzen. Sare horrek lurralde osoa lotuko du eta Euskadi egituratzen lagunduko du. Donostiak markatzen du beste behin aldea. Aurrera egiteko atea berriro irekiz. Euskadiko abangoardia izanik. Arrazoi bat gehiago, esparru askotan nazioarteko erreferentzia den hiri honetaz harro egoteko”, adierazi du Pradalesek.
Bestalde, Mugikortasun Iraunkorreko sailburuak nabarmendu duenez, azpiegitura berria “Gipuzkoako mugikortasunaren etorkizunerako proiektu estrategikoa da, herritarren beharrei erantzuteko eta autoa uztera animatzeko. Zorupearen aldaketa oso nabarmena da, baina aldaketa hori azaleran ere nabarituko da, trenbideak liberatutako espazioek nabarmen hobetuko baitute hiria, etxebizitzetarako, oinezkoentzako eta aisialdirako lurzoru gehiagorekin”.
Tarte horretan trenbidearen muntaketaz gain, Bentaberriko geltokiko nasetan eta gela teknikoetan behe tentsioko instalazio elektrikoak eta Zarautz hiribideko larrialdi irteera ekipatzeko lanak egiten ari dira orain. Halaber, Bentaberri eta Easo terminaletako sarbide elektromekaniko guztiak muntatuta daude, hau da, eskailera mekanikoak, korridore gurpildunak eta igogailuak. Aurtengo lehen hiruhilekoan hasiko dira gainerako instalazio obrak, trenetako zirkulaziorako beharrezkoak diren komunikazioekin, elektrifikazioarekin eta seinaleztapenarekin zerikusia dutenak.
Gainerako geltokiak
Bentaberriko geltokirako bisita amaitu ondoren, lehendakaria eta sailburua Mirakontxa-Easo tartera joango dira, 2.000 metro inguruko luzera duena eta Erdialdea-Kontxa eta Easo terminalak hartzen dituena, obren garapena egiaztatzeko. “Segmentu honetan bereizitako bi zati daude, bata Easoko geltokiarena, ia amaitua, eta bestea Erdialde-Kontxako haitzuloarena, hondeatuta eta eutsita dagoena, baina oraindik obra zibila falta zaiona. Kontrabobedaren hormigoiztatzea amaituta, egiteke geratuko litzateke hormigoizko egiturazko estaldura, bai eta etorkizuneko terminalaren barne arkitektura guztia ere, hau da, nasak, bide plataforma, meskanak edo altzairu herdoilgaitzezko atariak eta altzairu beiraztatuzko behin betiko estaldura”, azaldu dute Eusko Jaurlaritzatik.
Ordezkaritzak lineako tunel osoa zeharkatzea aurreikusi du, eta egiaztatu ahal izango du %18a baino ez dela geratzen behin betiko hormigoizko estaldura amaitzeko. Bestalde, aireztatzeko sei galeriak eta gela teknikoak induskatu eta eutsi dira. ETSk ere amaitu du Easo kaleko igogailurako putzua, raise-boring teknikaren bidez egina (kanpoaldeko indusketa bertikala). Alde horretatik, kanpotik ikus daiteke gainazaleko edikulua.
Bi estazioetarako aurreikusitako sarrera kanoi guztiek hormigoizko estaldura eta beiraztatutako altzairua dituzte amaituta, Loiolakoek eta San Bartolomekoek izan ezik, laster egingo baitute. Ildo horretan, San Bartolome eta Easo kaleetan proiektu independente bat duten lur gaineko urbanizazio lanak datorren astean hasiko dira, San Sebastian egunaren ospakizunaren ondoren.