Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinema
Ines Arrue Unanue, ZINEA ATARIA

Fernanda Torresen distirarena

zinea
zinea Zinea @Zinea_eus
2025/02/28

AINDA ESTOU AQUI

Zuzendaria: Walter Salles · Urtea: 2024 · Herrialdea: Brasil

2025eko Oscar Sariak gero eta gertuago daude —egun gutxi batzuk falta dira—, eta Film Onenaren Saria jasotzeko hautagaien arteko «ezustekoa» izan da Ainda estou aqui / Aún estoy aquí (2024). Are, Nazioarteko Film Onenaren golardoa ere eskuratu dezake filmak, baita Emakumezko Aktore Protagonista Onenarena ere. Egia esateko, ez dut ulertzen harridura: film borobila da honakoa, posizio konprometitu batetik eragiteko gai dena, baina, hori dela eta, obraren osotasun artistikoa arriskuan jarri gabe.

Fernanda Torres buru duen zinta brasildarrak aukera izan duen aldiro apurtu du sabaia, abiapuntua izan zuen Veneziako Nazioarteko Zinemaldiko lehen hitzordu hartatik —Gidoi Onenaren Saria eskuratu zuen orduan—, berriki, Film Iberoamerikar Onenaren Goya Sariarekin aintzatetsi duten arte. Tartean, besteak beste, 72. Donostia Zinemaldiko Perlak ataletik ere igaro da filma, eta Emakumezko Aktore Onenaren Urrezko Globoarekin saritu dute Torres.

Marcelo Rubens Paivaren memorietan oinarritu du kontakizuna Walter Salles zuzendariak, zehazki, idazle brasildarrak paperean islatu zituen bere ama Euniceren bizipenetan. Izan ere, filmak Brasilgo herria zapaldu zuen erregimen diktatoriala (1964-1985) du hizpide, errepresioaren atzaparretan harrapaturiko herrialdean, indarkeria arbitrarioko ekintza baten ondorioz senarra galdu eta bizitza berrasmatu behar duen emaztearen bilaketaren bidez.

1971. urtea du abiapuntu, klase ertaineko familia aurrerakoi eta intelektual baten aurkezpenarekin: Paivatarrak beti lagunez beteta dagoen alokatutako etxe batean bizi dira, hondartzatik gertu. Dirutan baino, beste aldagai batzuen baitan neurtzen dute haien aberastasuna: askatasun intelektuala eta jakin-mina. Aitak arkitektura estudio batean egiten du lan, ingeniaria da, eta bost seme-alaben zaintza lanez arduratzen da emaztea. Militarrez josita daude kaleak, baina, itxuran, ez dira traba handikoak. Harik eta, egun batez, etxean agertu eta, disidenteak eta faxismoaren bestelako biktimak lagundu izana leporatuta, aita eramango duten arte. Besterik gabe desagertuko da, familiak non dagoen, bere egoera zein den, edota noiz itzuliko den jakin gabe.

Akabo epelkeriak, orduan. Ikuspegi klasikoan, sentsazionalismoa edo gehiegizko dramak saihestuz, istorioa ia modu naturalean murgilduko da familia hautsi horren intimitatean, errepresioak leherturiko bizitza horietan, eta horretan, Fernanda Torresek maisuki interpretatzen duen amaren ekina izango da habe nagusia: gizona aurkitu, bizitza pertsonala berrosatu eta etxekoak babestu nahi dituen emazteak konpromiso politikoari heltzea beste biderik ez du izango, justizia egin dadin borrokatzeaz harago, bizitzen jarraitzeko.

Ezohikoa zaigun emakumezko heroiaren ikuspegi horretatik, krudelkeriari buruzko obra eder, hunkigarri eta duina ondu du Sallesek; memoria eta errekonozimendu ariketa bat, ahanzturaren kontra. Borroka eta erresistentzia generazional baten isla, eta, zoritxarrez, istorio unibertsala bat ere bai. Eta, guztiaren gainetik, maitasunezko ondare bat.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

Euskaraldia Donostian 2025

Ingurumena
Eguzkitza_parkea

Auditz Akular Eguna antolatu dute larunbaterako Altzan

Euskaraldia
euskaraldia

Jai giro ederrean hasi dute Euskaraldia Donostiako hainbat auzotan asteburuan

Jaiak
erraldoi eguna

Erraldoi Eguna egin dute Antiguan, giro paregabean

Euskaraldia

Abiatu da Euskaraldia dantza eta musika artean

Euskaraldia
'ahobizi' eta 'belarriprest' txapak

Donostiako Euskaraldiko egitaraua, auzoz auzo eta egunez egun

euskaraldia
Euskaraldia_hamaikakoa

Gaur hasiko da Euskaraldia

Euskaraldia
chamorro-agote

«Euskaldun guztiok bateratzen gaituen elementu bakarra da euskara»

Euskaraldia
ramon-goikoetxea

«Espero dugu atleten artean Euskaraldiko gure kamisetek arrakasta edukitzea»

Euskaraldia
esther

«Atzerritarrei euskarazko hiztegi txikiak banatuko dizkiegu»

Euskaraldia
haizea-solagurenbeaskoa

«Euskaraldiko hasierako irrika berpiztu nahi dugu»

Azken bideoak

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.